lördag 23 januari 2010

vill inte låna, vill inte vara pank

Jag har pratat med Robin den här morgonen.
det slutade med att vi pratade engelska, inte trodde jag det om mig, jag som alltid stört mig på personer som slänger in engelska uttryck i svenskan. Men jag gör likadant nu, det har hänt här på bloggen. Det händer när jag pratar med vänner och familj över Skype.
Engelska är ett bra språk.

Han ska till New York och Chicago i juni, gah vad sugen jag är på att åka med. !
"Om jag hade pengar, tra la la la la la la la la la la la la la laa"
jag är såååhär nära på att säga, ja, jag hänger på.
Fatta vad coolt. New York och Chicago, och Willow Creek.
Once in a lifetime, man är bara ung en gång, snart är jag "fast" i fem år.
Såååååhäääär nära.
om han skulle boka biljett idag, då skulle jag lätt säga, boka en till mig med, det får lösa sig på något sätt.
Det är som alla säger, när man väl har tagit sig iväg, då är det lättare nästa gång, då vill man se mer, man får inte nog.

Det är det där med jobb alltså. Skit, jag hatar jobb. Eller nej, jag hatar jobbsök.
Men det löser sig :)

Mange Schmits "Ledig"

"Aah **, måste man jobba asså jag vill bara softa,
kan inte någon annan pröjsa mina räkningar,
aah ni vet hur det är.


Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid
inte göra nånting' nånting' alls bara göra nånting' nånting' nice

om bara gud visst hur skön jag va skulle gud säkert pröjsa min lön idag,
men jag har säkert för höga lönekrav och jag glömmer som vanligt min bön idag


...
ska jag göra nått ska det vara nånting' nice,
vill inte låna vill inte vara pank vill inte råna, råna en bank
är ingen idiot så jag säljer inte knark försöker vara stor jag försöker vara stark,
"

2 kommentarer:

elka sa...

ja älskar den låten! den är ett ledmotiv för mej här i livet ;) Klart du ska med! :)
The big apple you know! it's gonna be awesome!

Belle sa...

Yeah, I know, it would be awesome! :)