torsdag 14 januari 2010

bara lite annorlunda

Det bästa med studentlägenheter, det är att man bara kan "gå över".

De första dagarna tänkte jag;
Jag kommer aldrig kunna borsta tänderna ordentligt här..
(för jag kommer aldrig trivas vid det här handfatet)
Mitt hår kommer aldrig bli riktigt rent i den här duschen...

Det är inte samma ljus i spegeln, det är inte samma "värme" i vattnet, det är inte samma värme på golvet i badrummet, det är inte som vanligt.
Jag ville ha det som det var hemma. I mitt badrum.

Men. Igår, då var det som vanligt. Jag tänkte inte, åh vad jag inte vill vara här m.m. Och jag tror att både tänderna och håret blir rent ;)
Jag har accepterat det, för det är inte så illa ;) Det är bara lite annorlunda.

Jag vet inte om ni förstår, men det var det här jag skrev för dagen.
eller för morgonen.
Nu ska jag äta frukost, sen ska jag gå till kören.

Inga kommentarer: