måndag 25 januari 2010

FortuneCookies

Alltså, jag måste klargöra en sak känner jag.
Grejen med tvättmaskinerna i CCA är att det inte finns några "rattar"/knappar där man kan ställa in temperaturen på vattnet. Så det var inte så att jag tvättade 40-gradigt i 60-gradigt vatten. Jag kände att jag behövde berätta det, så att ni inte tror att jag är blond ;)
Det man istället väljer är färgen på tvättkläderna.
"White", "Color" eller "Bright Color"
o-k-e-j?
Så jag har testat lite olika. Och jag har varit lika orolig varje gång, wow, nu är aaaallla mina mörka kläder i den här maskinen, hoppas de klarar sig... Alltså tänk om det skulle gå fel, vilken fullständig katastrof! Gush.
Ta i trä.
eller be en bön. haha, jag tror att jag gjorde det igår faktiskt. "Gud, jag ber att mina kläder ska klara sig.." Men att mina mjukisbyxor krympte.. jag vet inte vad man ska tro då ;) aja, de går att använda :)

Men jag tror att jag kan lämna ett flertal klädesplagg här när jag åker, för jag tror att kvalitén har minskat, efter två tvättar. Yey. . . Suck!

Usch, vårt badrum är superkallt. Jag måste få klaga lite idag. Men det finns varmvatten i kranen.

Idag vaknade jag kvart i tio, och flög upp ur sängen då jag förstod att mobilen inte ringt, och att jag var sen. Jag förstår verkligen inte varför mobilen inte ringde. Jag brukar aldrig stänga av den utan att märka det. Kvart över tio/halv elva skulle jag vara vid "Bus cirkle" där vi skulle hämtas upp för volontärarbete. Det var jag, och 17 andra internationella studenter. Det var en rolig dag, bättre än att sitta hemma. Jag träffade nytt folk, jag placerade ut stolar, jag flirtades med och jag flirtade tillbaka (haha!), jag la upp papperstallrikar på brickor, jag tittade på, jag tog ut tandpetare ur de små plastförpackningarna, jag pratade, jag ... åt fortune-cookies. Dagen var rättså händelserik, och lång.

4 veckor. 8 veckor.

Fortune cookies:
"You will soon bring joy to someone new in your life"
"Remember three months from this date. Your lucky star is shining"
(den 24 april)
"Investigate new possibilities with friends. Now is the time!"

3 kommentarer:

elka sa...

Ja usch va hemskt om alla dina svarta kläder skulle bli förstörda. ve o fasa! världen skulle gå under ;P

Belle sa...

Jag vet! Jag skulle nog inte överleva det... ;)

elka sa...

FÄRG!