måndag 18 januari 2010

Söndagsäventyret

Jag äger ingen karta över Auburn. Därför använder jag GoogleMap, mitt A5-block och en blyertspenna. Så igår målade jag upp en liten karta över gatorna från busshållsplatsen och kyrkan. Jag valde att besöka en ny kyrka den här söndagen, en pentacostal, = pingst?. Och jag ber busschaffören stanna vid Auburn Senior Highschool, går av, tittar i blocket och börjar gå, men när jag kommer fram till "Femte gatan sydöst" så finns där ingen kyrka. Huset var kapell-liknande, men det var en städfirma där, eller nåt.

Nehej, tänkte jag. Vad gör jag nu? Ja, jag har ju två timmar kvar på bussbiljetten, jag kan väl lika gärna gå runt lite i Auburn. Så jag går där i regnet, byter riktning några gånger, men det slutar med att jag tar nästa buss och åker några busshållsplaster till. Målet var Safeway, för det känns som centrum.

När jag sitter där i bussen så ser jag en kyrka, Lifegate Auburn Foursquare Chuch, Sunday Service 9am & 11am, säger skylten. Ja, men det passar ju jättebra, tänker jag, klockan är ju kvart i elva. Men kyrkans fasad ger inte riktigt rätt intryck, så jag tvekar när jag går förbi den. Vad betyder Foursquare..? Något konstigt samfund?? funderar jag.

och jag går förbi kyrkan, men så möter jag en kille, som ser helt normal ut, och han går in i kyrkan! Några meter efter honom kommer ett medelålderspar som också ser helt vanliga ut, och även dem går in i kyrkan! Då kan det ju inte vara så farligt tänker jag och vänder, och går in kyrkan.

När jag kommer in så hälsar de på mig, pratar lite, och en tant säger;
- Vi är lite högljudda av oss, lovsjunger och så där
- Åh vad bra, det är ju precis det jag letar efter, svarar jag.
och jag ser att på scenen finns mikar, trummor och gitarrer.

och det var ju såklart helt rätt. Jag gillade mötet, superbra lovsång, intressant predikan, det var jättetrevliga människor. Två tjejer kommer och sätter sig brevid mig innan mötet börjar, Lindsey och Sarah, och de var jättesnälla.

Så, ja, Guds ledning?
Slumpen kan man tycka. Men jag väljer att tro att Gud skickade små tankar om vart jag skulle, och på det sättet ledde mig till just det stället, just då.

- - -
Söndagseftermiddagen:
Skype med Mamma och Pappa, men deras mik fungerade inte, så det vara bara jag som pratade, så det var väl som vanligt ;) Nej, de använde sig av chatten för att säga nåt :)

Läsning i Engelskaboken: Hur man skriver en uppsatts på collegenivå. Lycka till Isabelle!

Promenad till Food Market med Vincent.

och nu ska jag nog göra lite te, läsa lite, eller titta på SVT Play, eller titta på vanliga tvn, vi får se hur söndagskvällen slutar.

Imorgon är vi lediga, och jag ska följa med Andrea till University of Tacoma som hon ska kolla in inför framtida studier.

Belle

Inga kommentarer: