torsdag 28 januari 2010

across the ocean

Om jag dansar 2 gånger i veckan, och därmed stretchar mycket. Tror ni att jag blir längre då?
Det tror jag.





jag förbättrar nog balansen i alla fall
i och med sous-sous
Combon på dansen var Salsa-inspirerad idag. Men det gick alldeles för fort fram. Jag hann inte lära mig alla stegen, istället hoppade jag och snurrade jag lite som jag kände för. Men det var kul.

Inte förlorar jag muskelmassa här inte. Body Toningen är en work out så det hette duga. Jag hittade ett sätt att få det lite mera friskis-aktigt. När vi körde kickar (sparkar) så slänger man in ett litet hopp emellan. Då blir det nästan som friskis.

PowerWalk till FoodMarket under lunchen. Det var så fint väder, så man kunde inte sitta inne.
Extrapris på tomater. Men jag hittade inget gott te.
Gush, jag bävar inför den dagen när mitt Jordgubbste är slut.

Dans, body toning, power walk och tomater, låter som om jag är jättenyttig va?
Har ni någon gång känt; "Gah, jag är så trött på att vara nyttig, och medvetet om vad jag äter, och blahablaha." Tänk om man kunde äta det man ville. Vad bra det skulle vara.
Ikväll pysslade vi i CCA, vi gjorde kalendrar, och det bjöds på cockies och mjölk. Det var gott. Trots att det var 2%ig mjölk ;)
eller kanske på grund av att det var 2%ig mjölk?

Innan jag skyndade till filosofin pratade jag med Sara och Alex, jag hoppas för din skulle Alex att snön är borta den 25 mars ;) Ni är så goa, jag saknar er.

och kafét var stängt när jag kom dit efter filosofin. tråkigt, jag som var så sugen på en latte.
och ibland stakar sig engelskan fortfarande.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Haha, Bella Jag hoppas mer för din skull att snön är borta ;D Jag lider ju inte just nu av den ^^ :P

Du behöver inte vara så nyttig, det är bara du som styr dina tankar. Så det är bara du som kan bestämma om du vill vara 100% nyttig eller "bara" 80%.

När du bli gammal så kommer du minnas alla stunder du unnat dig saker framför alla dem när du är stark och nyttig ;) (gäller allt! inte bara Kost och träning)
Kramar! du är saknad<3

Belle sa...

:) du är så go Alex! Tack för dina visdomsord :D Massa kramar!! Jag saknar dig <3

Alexandra sa...

Delar gärna med mig av mina ord och funderingar.
Men erkänn! Du kommer att minnas hatdagen på cykelsemestern mkt bättre än en duktig dag när du lyckats plugga effektivt, äta rätt och dessutom hunnit träna ;)

Tjejer som du och jag Bella, vi måste våga ta för oss lite mer ibland, måste våga bli lite crazy ;)

Gör nått som du egentligen inte vågar när du är i USA. Vilket minne det skulle bli :P :)

Kram

Belle sa...

Ja, kärevärld, hat-dagen på cykelsemestern. hahaha!
Crazy är vad vi måste bli :)
att följa med på cykelsemestern var Crazy, men ett oförglömligt minne.