måndag 11 januari 2010

Swedish Fish

"Oh my god I can't believe it. I've never been this far away from home"

Två veckor, ca 7320 km, 11 flygtimmar, ett stort hav mellan,
och massa fiskar

Ta bort formatering från markering

Amerikanskt Godis
Men vad i hela friden? Varför kallas det "Svensk fisk"?
Men de var goda.
Köpta i Space Needle, skitdyra, men jag var tvungen att köpa dem :)

Ni som läste min blogg i somras kanske minns att jag var hemma själv två sommarveckor, medans resten av familjen var nere på Öland. Nu passerar jag den gränsen.

- - -

Imorse gick jag till den kyrkan som ligger närmast GreenRiver, det var en luthersk kyrka. Lite som en traditionell frikyrka, typ Örebros Betel. Fast nej förresten, jag tror inte de hade vuxendop, jag tror att de "praktiserar" barndop, eller vad kallade de det.... Baby Shower :)
Det finns massa kyrkor häromkring, så nästa söndag ska jag besöka någon annan, bara för att testa liksom :)

Om jag inte måste plugga... Den här kommande veckan har jag Homework i engelska varje dag. Ujuj, den här kursen kommer döda mig. Engelska liksom, vad tänkte jag med? :)
Jag tror jag "droppar" Volleybollen. Visst det är en möjlighet att bli lite bättre, men det var inte jääättekul liksom, plus att det är sent på torsdagskvällar. 6 till 7.35 pm. Lite för sent för min smak.

Men jag vet inte. Jag får se imorgon när jag ska gå till IVD och registrera mig i dansklassen.
På tal om klockslag och "pm" och så där, så kan jag berätta att min mobil nu har blivit "amerikansk". Datumet är i form av 01/10/2010, och klockan är am/pm-tid och telefonspråket är Engelska.

Den här söndagen har varit varm, och solig.
En liten promenad i Auburn för att leta rätt på postkontoret. Så nu har jag fått lite bättre uppfattning om Auburn,
det är inte så stort. Örebro är större.
Jag vill åka till Seattle igen! Då ska jag besöka "Seattle Grace Hospital", som egentligen inte finns, men vi ska besöka det ändå.

Men det får ske någon annan dag. För imorgon är det måndag, och då är det skola.

Nordöst
Vi kan säga att ljuset ni ser på himlen är Sverige.
"Oh my god I can't believe it. I've never been this far away from home"

Inga kommentarer: