lördag 9 januari 2010

första dippen

Idag hade jag min första dipp.
Med dipp menar jag, "jag vill inte vara här, jag vill hem"

Anledning?
3 timmars sömn.

Från klockan 10 och under hela natten dunkade musik ovanför mitt rum.
Ja, det är sant. Jag tror att jag gick och la mig runt halv tolv, somnade inte förens klockan 1. Jag tvingades att använda öronproppar för att kunna somna. (eller inte öronproppar, mina hörlurar till mobilen)
Men jag gillar inte att sova med öronproppar, jag hatar det. För då förstärks ljudet inne i örat. Det blir mycket högre, och jag kan inte sortera bort det.

Men i alla fall, jag somnade 1 och vaknade 4, och vet ni vad? Jo, då var musiken fortfarande på. Härligt!
Sen kunde jag inte somna.

Det här är då anledningen till dippen.
Anledningen till att jag var så lycklig över att få säga "ja, jag åker hem efter den här quartern" under Cheescake Social.
Cheescake Social: De internationella studenterna bjöds på gratis cheescake i LS. En trevlig liten sammankomst. Lite "chat" om veckan som gått, första skolveckan, frågor om Major, "vilken Major läser du?", "vilka kurser läser du?"
och det är på Major-frågan som jag brukar svara:
-Nej jag är bara här för en quarter, sen åker jag hem. Och idag var jag så lycklig och stolt över att få säga det.

När jag kom hem från Cheescake Social så hade jag stor lust att sätta på Melissa Horn och gråta en tår. För då kom jag på att ja, det är ett tag tills den här quarter slutar. 10 veckor. Men det gjorde jag inte, istället så tog jag en PowerNap i en halvtimmen innan jag och Vincent gick till bussen.

För jag hade en uppgift idag.
Köpa Balettskor i Federal Way,
och Vincent var snäll och följde med, så jag,
som inte är någon superhjälte än, slapp att åka ensam.

När vi väntade på bussen på Federal Way Transit Center så kom störtfloden. Det öste ner. Men det var inte så kallt. Vi tror att det är ungefär 8 grader här. 45-48 grader Farenheit, så om du är nyfiken kan du slå upp det. Tyvärr så orkar inte jag.

men genom trots regnet tog vi oss till The Dance Collection, med hjälp från snälla Amerikaner.
En man på bussen frågade oss vart vi skulle, bara för att han hörde att vi pratade svenska, och kollade på en liten karta.
Det skulle nog inte många göra i Sverige. Jag har en hypotes om att de flesta trötta bussresenärer skulle sitta tysta och iaktta turisternas tafatta försök att hitta rätt.

Några saker är bättre, men andra är sämre.
T.ex. Cross-walk, övergångsställe, (eller over-going-place, som jag sa till Andrea (med glimten i ögat givetvis) en dag när jag tappade ordet)
När du kommit halvvägs över börjar det blinka rött. Alltså när jag har kommit halvvägs över. En ung tjej som går i snabb takt. Inte en gammal tant. Nej, jag gillar inte övergångsställena :)

Men ja, jag fick mina balettskor.
och vi gjorde också ett stopp på Walmart och McDonalds, där vi mötte Warren.

Superdåligt skrivet inlägg, jag orkar knappt läsa igenom det innan jag pulicerar det.
Nu ska jag sova. Imorgon ska vi åka till Seattle.
och du, lyssna till "AVATAR"-soundtracket. Så vackert!

Inga kommentarer: