lördag 23 januari 2010

good girls go ... bad?

På "P-partyt", för tre veckor sedan, så träffade jag två amerikanska tjejer. De sa att jag såg trevlig ut och att jag gärna fick titta in någon dag.
Idag var jag så himla uttråkad efter att jag kommit hem. P3 Fredag hjälpte inte, dålig musik, förfest-prat, inte hade jag någon förfest inte.. ?

Så jag tänkte, idag är det fredag, jag går upp till Lincon Student Center och unnar mig en god latte och sätter mig och läser min bok. Kanske att jag träffar någon trevlig person som jag känner, kanske inte, men det är i alla fall folk där. Så tänkt och gjort, jag tog med mig min bok, "no och jag" (som är jättebra, läs-läs-läs den!) och köpte en jättegod latte. Rasberry and white chocolate. Mumms! och några personer träffade jag i förbifarten.

Hi Isabelle! how're u doing?
good, n you?
ye I'm good, I've a class now, see ya!
osv.

Jag läste ut boken. Synd. För den var bra, nu måste jag börja på en ny . . . Men den var bra.
"no och jag" skriven av Delphine de Vigan

När jag läst ut boken gick jag tillbaka till lägenheterna, och jag gick förbi deras lägenhet och såg deras stora sko på fönstret, hm, tänkte jag, kanske att jag skulle knacka på. De sa ju att jag gärna fick titta in. Men jag kommer ju inte ihåg deras namn, (såklart, jag är sämst på namn) vad ska jag säga när de öppnar liksom? Jag gick upp för deras trappan, men sen ångrade jag mig. Kanske att Andrea är hemma nu, tänkte jag.
Men det var hon inte, vår lägenhet var helt tom. Nej, tänkte jag, här vill inte jag vara, nu går jag och knackar på hos dem, och jag ska inte tveka. (haha) Så jag knackade på, släpptes in och snackade engelska. (Jag har blivit bättre, det märkte jag idag, när jag pratade med helt nya personer :)

- Vi ska till "Jack in the box", ska du med?
- Nja.. svarade jag först, men sen ändrade jag mig. Så vi åkte till "Jack in the Box" och köpte hamburgare. De hade jättegoda pommes frites.
- Is it okay if we smoke? frågades när vi satt i bilen.
- 'cause it is. svarade jag.
Lite komiskt tyckte jag att det var, när jag satt där i mitten i baksätet. Men lite passiv rökning har ju ingen dött av. Jag gick in i en lägenhet utan att känna personerna, åkte med de till ett hamburgarställe, och blev inbjuden till kareokeparty.

".. make the good girls go bad" ;)
haha, nejdå. Ni kan vara lugna därhemma. tror jag.
Nu måste jag platta håret.

Inga kommentarer: