tisdag 26 januari 2010

No matter what some folks say

(Idag bloggar jag fran biblioteket, sa jag har inte nagra prickar eller ringar over o och a. Kanske att jag andrar nar jag kommer hem, kanske inte, och i sa fall far ni tanka lite extra :)

Den har mandagen har varit valdigt bra.

Engelskan var faktiskt rattså kul. När jag gick in i klassrummet tänkte jag; åh den har lektionen kommer bli lång och tråkig, för jag är så trött. Men ämnet som vi diskuterade var faktiskt ganska intressant, och jag tittade inte på klockan så många gånger. Dessutom så har vi rattså roligt innan lektionen. Smaåratet börjar bli mer och mer innehallsrikt och därmed roligare. Efter engelskan gick jag och Brianna till biblioteket för att skriva klart vår uppsats. Den ar rättså dalig och intetsägande. Det ska föreställa en Analys, och det handlar om Alla Hjartans Dag, och det vi kommer fram till är att alla tycker om att bli uppskattade och uppmärksammade. Bra slutsatts.
Jaja, det är i alla fall något att lämna in.

När den var utskriven gick vi till cafeterian for att äta lunch tillsammans med hennes vänner. Jag valde såklart fel mat, någon slags risotto. Det var ris, och grön paprika blandat med massa ostsås. Så lunchen bestod av en skiva bröd, tre tuggor av risotton och en cola. Slanka till sig var det ja. . ? De skulle ha en "biblecircle" i biblioteket klockan tolv, och jag hängde på. Det ar så roligt att testa sina engelskakunskaper på nya omraden och i nya sammanhang. Med nya områden menar jag ämnen som förut inte har varit på engelska för mig. Tron till exempel.



Sedan; filosofilektion. Jag älskar ämnet, logik. Bokstaver och tecken i mönster. Riktigt roligt, jag har faktiskt väldigt kul under lektionerna. Och Homework är roligt att gora, det ar precis som med matten, jag har verkligen roligt när jag sitter och gör läxan. Så himla nördigt, jag vet.

Och eftermiddagen har spenderats i danssalen, Tillsammans med de andra tjejerna. Idag var det jazz på schemat, lite fartigare, men ocksa svårare, eftersom det går snabbare. Men det blir mer skratt under dessa lektioner, eftersom man gör så mycket fel.
Danslärare; "Den här låten innehåller ett fult ord, är det okej att jag spelar den, eller ska jag byta? Jag kan hosta när det fula ordet kommer, för jag vet vart det är" Och mycket riktigt, mitt i låten harklade hon sig.
och låten, ja, det var en vanlig låt som spelas på radio.
En Justin Timerlake-låt.
Saker är annorlunda.

Anledningen till att jag sitter i biblioteket den här kvällen är att jag skulle hjälpa Vincent med pianoläxan, och skriva ut min engelskaläxa. Som jag förövrigt skrev på en halvtimme, jag kan när jag vill. Och här brevid mig sitter Mouchine och pluggar fysik. Han ar snäll och rolig :) Så imorgon slipper jag gå till biblioteket innan kören.



just det, jag traffade tre svenska killar idag.
"Var har du gömt dig?" frågade de mig, "Jag har sagt 'hej' till varenda blond tjej jag sett, men de har bara tittat konstigt på mig."

4 kommentarer:

SaraJ sa...

störande att du har prickar på vissa ord men inte på alla...:P

Belle sa...

jag vet. Det är för att förvirra dig lite ;)
ett litet bus från mig ;)

Anonym sa...

haha, det här var ett roligt inlägg. Skön line de svenska killarna drog ;)

SaraJ sa...

haha schysst hurru;P tog ett tag innan jag ens la märke till det;P