torsdag 7 januari 2010

Tombé

Så, hur blev det?

Dans eller inte?

Jo, det blev dans.
Så på fredag så måste jag ta bussen till Federal Way.
(käre värld hur ska jag hitta bland Usas gator...!)
Men det ska nog gå bra. Det gick ju så bra förra gången jag var själv på Usas gator...
Rädd för bilarna, vilken tuff tjej va?

Kören är jätterolig! Jag är så glad att jag kom in i den klassen.
Vi kommer sjunga amerikansk folkmusik. Ännu mer av Amerika, superbra! :)

Min filosofilärare är jättebra, han gör det intressant, och jag hänger med än så länge.
De två första dagarna var lite wow-känsla över, hur ska jag klara det?
Både när det gäller engelskan och filosofin, men ju längre tiden går
... oj det låter som om jag gått flera veckor här...
ju mer kommer man in i det. Så om det fortsätter så här, så kommer det nog gå bra.
Jag har ju trots allt bara två "plugg"-klasser. Resten är bara-komma-dit-och-delta-klasser.
Eller kanske inte dansen. Ojoj, där ska vi ha ett test på de franska orden man använder i ballett. Jag är körd.
Idag dansade vi bara ballett. Grasiöst, eller fjompigt och okontrollerat, inte vet jag hur det såg ut. Men det var kul! :)
och jag var trött i kroppen även fast jag inte "gjort" något. Det är ju inte som ett Skivstångspass direkt... Plus att jag hade ont i trampdynorna. På måndag ska vi dansa jazz. Så rörelse fyra gånger i veckan, brabra! Man måste ju hålla formen, trots att man är i USA ;)

Nu ska jag surfa in på SVT Plays hemsida och titta på andra delen av Olycksfågeln.

Inga kommentarer: