tisdag 12 januari 2010

vem är John Wayne?

Mitt huvud är helt blankt. Tomt på ord, tomt på tankar.
Tur att skrivuppgiften sköts upp en dag . . .

The Assignment:
"Talk to your parents or professor about John Wayne. Ask them how important he was during the 1950s and 1960s. Write a paper in which you analyze the power certain Hollywood stars have over American culture - even American politics"

det tomma word-dokumentet kan kanske bero på rädsla inför uppgiften.
Vaddå Amerikansk kultur, och politik?, och vem är John Wayne??
:)
Men vi (syftar på kära lilla Sverige) påverkas ju också av den amerikanska Hollywoodkulturen.. så det kanske inte behöver vara så komplicerat.
Eller kanske är det det där med film som skrämmer, det har aldrig varit min starka sida. Idéer till analysen; Inga.
Men som sagt, uppgiftens deadline är uppskjuten, tur det. Inte för att det kommer gå bättre i morgon kväll.

- - -

Måndag.

- - -

Som sagt, huvudet är blankt, så även delen som styr över bloggandet ;)
Kören var inställd så jag gick till IVD och registrerade mig för dansklassen och hoppade av Volleybollen.

Engelskan är rättså tråkig, och inte hjälper det att klockan sitter rakt över tavlan... Då går 50 minuter ganska långsamt. Men det är roligt innan lektionen, nu när vi har börjat prata lite mer med varandra.
och idag kunde jag berätta om helgen; att jag för första gången har besökt Seattle.

Filosofilektionern är roligare. Vår lärare är så bra!
Läxan lämnades in, och "gicks" igenom, (haha, vilket ord; "gicks", det finns inte egentligen inte, tror jag..)
hm. några fel hade jag visst :) oops.
Så ingen 4.0, "four point ou", i detta ämne inte :)
Uppgifterna lästes högt och vi resonerade tillsammans om argumentet var valid, invalid, sound eller ej sound. Jag åkte på att få läsa en uppgift.

"I love your accent, so I'll have you to read more times"
hm. jag vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt ;)

- - -

Dansen
Folket är supersnälla. Stortån ömmade efter två timmar, men trampdynorna mår bättre den här måndagen, så balletskorna är nog bra ändå :)
Idag dansade vi jazz.

Jag lär mig nya saker om mig själv hela tiden. Jag har dåligt tålamod, när det inte går som på räls, då ger jag nästan upp ;) Nej, jag ger inte upp, men lite sur blir jag allt.
Och trots att det inte var superkul varje minut de två danstimmarna så är det roligare än att sitta hemma i lägenheten och stirra på ett tomt word-dokument.

Kanske lite väl mycket klag den här kvällen, men det är som det är. Bakom de klagande orden finns de små vardagliga ljusglimtarna.
som inte är värda att skriva om, men som finns där.

- - -
Engelskalektionens 50 minuter sniglar sig fram.
45 minuters samtal under lunchen med underbara SaraNils flög förbi.

Nu: Ett avsnitt av Guds tre flickor, och sedan ska jag drömma om Hollywoodstjärnor.

1 kommentar:

elka sa...

du kanske tar uppgiften på för stort allvar. du behöver inte få topp betyg. slappna av, andas o känn lugnet. då kommer de komma :) men du sound o ej sound?;P hehe

men du det där med dåligt tålamod e ju inget nytt. har en film från när du skruvar elkabel som du kan få lägga upp här om du vill ;)