torsdag 14 januari 2010

4 minuter Hockey

4 minuter Hockey på lunchen.

Vinst för Färjestad.

Idag var engelskan rolig. Istället för att lyssna till våran lärare som pratade (och hon brukar prata väldigt snabbt, med en spansk accent, så vissa gånger så kommer jag på mig själv att inte lyssna ordentligt. jag lyssnar, men jag lyssnar inte. Troligen på grund av att jag inte uppfattar viktiga nyckelord) Men idag så "slapp" jag lyssna på henne. Nu är jag jättetaskig, förlåt, men ja, hon är bra..
Men idag fick vi diskutera om en text vi läst,
"Star Wars and America"
ja, ni vet, Amerikansk populärkultur, det är vad den här kursen handlar om...
och det var roligt, att få prata med Cathy och Behtany en hel lektion. Istället för att sitta tyst att lyssna. De är snälla.

Jag ska citera lite från boken.
"The film's message is clear: Hold fast to our present way of life and the future will be saved. Like any Western, Star Wars is a cinematic love letter to Americana, and the country's perpetual fear of confrontation."

"Westerns contend that America is the "best and only way", oppositions are the worst imagined evil; both fear and destoyed and ultimately never tolerated"

Jag skrattar för mig själv. Men jag säger ingenting, för ibland kan man inte kritisera det världsledande landet...
Som om inte kriget mellan det goda och onda alltid har funnits, oavsett kultur. Det är alltid vi mot dem, oavsett om man är amerikan eller indian.

Inga kommentarer: