måndag 4 januari 2010

första dagen

Måndag, first day of quarter.
Regn, spöregn :)
Men man vänjer sig, det gör man. Jag är inte förvånad att det regnar, så upp med huvan och paraplyet, och sen är det lugnt :)

I Archery-klassen fanns det inte plats, och kören var jätterolig :)
Verkligen, det kommer bli superkul att sjunga i en kör igen :) och lära sig engelska musiktermer.
Så jag kommer börja klockan nio varje dag, väldigt humat.
Efter kören går jag till ett annat hus där jag kommer ha Engelska.
English 101
Hm. vad ska jag säga. Carolina, läraren verkar bra. (Men hon gick igenom Syllabus snabbt (=motsvarande kursmålen och betygskriterierna, ni vet det där som man alltid går igenom i början av en kurs. Man brukar tycka att det är väldigt segt och att det går alldeles för långsamt, men idag gick det snabbt ;)
och jag får nog lägga ner ganska mycket tid i den här kursen.
haha, hur ska det gå med det där egentligen?!
Jag menar, det här är en college-engelska-kurs, typ som svenska B eller så. Och är mitt modersmål Engelska? Nej :) Men det löser sig, :) jag kan.
Det blir en utmaning.
I alla fall så innehåller den här kursen mycket uppsattser och skrivande. (Grammatiken?!?)
Läxa tills imorgon; "What is Popular Culture?"
bara en liten text, "Paragraph", 6-7 meningar.

Nu är jag hemma på lunch, jag har två timmar emellan engelskan och filosofin, så jag har god tid på mig att hinna hem och laga mat för att sedan gå tillbaka in på skolområdet.
Just det, ryggsäck är grejen här på GRCC, och paraply när det regnar.

Så.. Vad är populär kultur?

Belle

Inga kommentarer: