tisdag 19 januari 2010

Tacoma

Tacoma - Storstaden utan någonting . . . ?

Vi hittade ingenting. Eller ja, vi hittade Colleget som Andrea skulle besöka, men sen när vi skulle försöka ta oss till Downtown, det var där det gick fel. Vi tog en liten spårvagn, gick av på slutstationen (och nej, det var inte i utkanten av staden...) och gick på gatorna. Vi hamnade i finanskvarteren, och bland hotellen, men var fanns butikerna? Ingen aning. Vi kom till en fin liten park, med en underbar utsikt över ett fabriksområde, och havet, eller viken. Och längst bort i horisonten stod Mt. Rainier, åh berget är så vackert!
Vi åkte tillbaka en station, frågade en Securityvakt var butikerna låg. Han sa att vi skulle gå av vid nästa station, men där hade vi ju redan varit, och där fanns ju bara några caféer och snabbmatsrestauranger, och några museum...
Menmen, ett besök på Starbucks, Taco Del Mar, och promenerande i det underbara solskenet och vårvädret i Tacoma. Så det var inte så dåligt :)

Men Seattle tycks bättre om.

Maria kom över till mig och vi pratade lite och pluggade lite filosofi. Och hon frågade varför just Linköping, varför jag just vill plugga där. Jag svarade att jag inte ville plugga i Stockholm, men sen slog det mig, storstadslivet har sin tjusning det med. . . KTH?

usch, jag fick ett viktigt brev från T-mobile idag. Gah, varför måste allt vara på engelska, och i dollar, allt blir så läskigt då. Jag önskar det var en vanlig Telia-räkning, på svenska och max 120 kr... Inte på engelska och 49$ ... Men det löser jag, ge mig bara någon dag, så ska jag "figuera" ut vad brevet egentligen säger ;)

Belle

Inga kommentarer: