söndag 17 januari 2010

"Sooner or later though, you always have to wake up"

Det har varit en bra lördag.
Seattlebesök
tillsammans med Andrea, Vincent och Warren

Storstad
husen är höga, och vi såg en som tvättade fönstrena. Det såg ut som om han satt på en gunga, på typ 20e våningen... och när vi högt och förvånat kommenterar det så säger en förbipasserande Seattlebo; "äh de tvättar bara fönstrena, det gör de jämt..."
Jag älskar att vara turist

Det tar ungefär en timme och fyrtiofem minuter med buss, (inklusive ett byte) för att ta sig till Downtown Seattle. I bussen på väg till Seattle lärde jag Vincent och Andrea lite piano, med hjälp av en blyertspenna och ett A5-block.

Pacific Center, gallerian där bion låg, innehöll fem våningar, och "bio-delen" (som fanns på femte våningen bestod av ytterligare 2)
Marieberg, släng dig i väggen.
När vi köpte våra biljetter, då fick vi glasögon, åh jag blev så glad, jag skulle få se den i 3D :)

Avatar i 3D
Häftigt!
Jag har inte tittat på så många filmer utan textning,och idag så märkte jag att man snappar upp fler uttryck när textremsan i nederkant försvinner. Inte så konstigt, men jag gillade det.
"Sooner or later though, you always have to wake up"
JakeSully, Avatar

Annars så åt vi på ett hamburgeri, i 50-tals stuk. Underbart.
Barstolar, neonljus, jukeboxar (5 cent för ett låtval, jag valde "All I can do is Dream" med Everly Brothers :)
Och hamburgaren var jätte-jättegod.

Vi gick också till Space Needle, och Grace Hospital, som egentligen är ett TV-hus.
Så nu har jag varit där delar av Grey's Anatomy spelas in! :)

Nästa sak att göra i Seattle; Fika på det första "Starbucks-et"
men det får bli nästa helg, eller nästa, eller nästa.

6 kommentarer:

Familjen sa...

Kul att du har det bra och får uppleva lite amerikansk orginalkultur. Stay well!
/Pappa o Julia!!

Alexandra sa...

Underbart! Visst är det härligt att upptäcka världen!:D:D
Det är ganska ofta man tänker örebro släng dig i väggen :P
Men ibland kommer man på hur skönt det är att ha allt inom räckhåll :)

Är det första första starbuckset? :)
Kram

Belle sa...

Ja det är underbart :) Men jag håller med dig Alex, allt har sin charm :)

Ja, det är det allra första Starbuckset :)
Kram

Alexandra sa...

COOLT! *host* Awesome menar jag ;p :)
Skulle också vilja besöka det :)
Älskar starbucks
Jag har hört att de har det enda goda kaffet i usa. Du får väl testa om det är sant ;) :)

Kram

Belle sa...

haha, ja jag har också hört det rycktet.

Men allt café-kaffe är gott :) även det som inte är Starbucks. Men jag drack ett svagt kaffe när vi var på CORE, det var varmt vatten, med färg, lukt men ytterst lite smak. Jag vet inte riktigt om allt hemmagjort kaffe är av den typen, jag får ta reda på det ;)

En sak till med take away-kaffet; Du dricker det med sugrör! :)
Det är faktiskt riktigt gott :)

kram

Alexandra sa...

om jag får gissa så har café kaffet säkert samma kaffebönsort. Anledning att folk säger att usa har blaskigt kaffe är för att förr (vad som är nu vet jag inte) hade de en annan sorts böna och att den ger den blaskiga smaken.
Det ska tydligen vara starbucks som först impoterade den andra sortens böna och fick den "känd".

Men så vet du ju också hur det är med saker jag har hört ;)
Så det kanske inte alls är sant ^^ :P
hehe,
Kram