onsdag 20 januari 2010

En av Fyra

- Nej, jag har väl inte så mycket hemlängtan, men det vore ju kul att träffa er. . .
Samtal med Pappa under min lunch

Det kan vända snabbt. Ena stunden kan jag tänka; nej, tre månader, det kommer ju vara alldeles för kort tid. Medans jag nästa morgon tänker; åh vad lång tid jag har kvar.

Kören är superrolig :) Det är så värt att börja veckodagarna med en körlektion.
Jag frågade en klasskompis i kören om de firar Martin Luther King Jr.s-dag på något speciellt sätt men det verkar som om det bara en ledig dag.

Idag var Avatar i 3D diskussionsämnet innan vår engelskalärare kom. "Alla" hade sett den på bio den här helgen :) Cathy hade sett den i Kent, Bethania i Federal Way, Mike i Seattle.

Promenad hem till lägenheten för att laga lite mat, och så pratade jag med Pappa och Julia.
När jag hade diskat och ringt T-mobile (men jag fick inte tag på den personen jag ville så.. jag måste ringa igen imorgon igen.) då ringde Vincent och räddade lunchen, jag slapp vara "hemma" och önska att jag vore hemma vid kvällsfikat tillsammans med Pappa, Julia, Mamma och Jonte. Vi gick till en utkiksplats kan man säga, man såg ner på en väg (med små leksaksbilar) och själva floden Green River och längst bort i horisonten fanns höga, grönblåa berg. Det har varit så fint väder de här dagarna. Inte en enda regndroppe, och vi har säkert haft 10-15 grader. Underbart.

En annan sak som kan få upp humöret lite är "Spirit one oh five three".
En radiokanal, på frekvens 105.3, med kristna låtar. Annars är den amerikanska radion tråkig, de har väldigt monotona röster, det låter som om det är reklam jämt.
På väg till filosofilektionen lyssnade jag på det

"My savior loves, my savior lives, my savior's always there for me"
ett leende på läpparna.

- - -

Ikväll har jag varit på Body Toning, och nu ska vi se, 10 veckor kvar tills jag får köra ett riktigt Friskispass.
Uppvärmningen på Body Toningen är sååå töntig, jag kan knappt hålla mig för skratt.
Först står vi med blicken framåt, sen vrider vi på huvudet,
right, forward, left, forward, right, forward....
till musiken, fast det är typ inte till musiken... ?
sen andra konstiga övningar. Det är en genomkörare för musklerna, inte konditionen, men musklerna.
95 minuter.

- - -

Julia sa att sista avsnittet av Guds Tre Flickor var väldigt bra, så jag ska nog titta på det ikväll.
För jag inte lust att plugga, och det är inte jättepanik heller.

Inga kommentarer: