måndag 4 januari 2010

Ljuset när det regnar

Jag hatar att definiera något.
Jag har fastnat... Jaja, jag kommer väl på någon bra mening.
Nu har jag precis kommit hem från filosofilektionen. Det verkar intressant, men svårt. Det kommer handla om logik, symboler, och att översätta engelska till symboler.
Lycka till Isabelle! :)
Nej, men jag är rättså peppad för den utmaningen.

Nu ska jag göra lite mellanmål, jordgubbste och macka. Sen ska jag gå till dansklassen och fråga om jag får komma in. Kanske inte, kanske. Men troligen inte.
Vet ni, det som är skillnade på Sveriges höstregn och Auburns vinterregn är ljuset. Ja det är sant, det är inte mörkt som natten när det regnar. Minns ni hur mörk november var, då dagarna var mörka trotts att det var mitt på dagen, på grund av regnet. Så är det inte här.
Det är ljust, trots regn.
:)

6 kommentarer:

elka sa...

Se alla utmaningar som en del i en tävling. Du vill väl inte förlora en till tävling? Du vet ju hur de gick i förra där det var engelska inblandat. Du faila hårt! ;P HAHAHA Lycka till :)

Alexandra sa...

Anledningen att det är mörkt när det regnar är för att solens strålar inte bryts igenom molnets vattendroppar. När ljuset reflekteras bort blir det gråare och reflekteras tillräckligt mkt bort kan det bli kolsvarta moln ;D

Tror också att färgen på molnen har med vinkeln ifrån solen.
Sverige ligger väldigt norr på koltet, vilket gör att vi har större vinkel än vad du har i USA ;)

Belle sa...

vad skön du är Alex!! :D Saknar dig!

Belle sa...

och smart ;)

Alexandra sa...

haha, känner mig lite nördig som kan sådana saker :S:P haha, men nu vet du också.

Bella jag saknar dig med!
Tkr det känns skönt att veta att du kommer till vårsolstrålarna :)
Tänk om hade fått för dig att vara borta längre :O ;)

Kram

Belle sa...

Ja, hemska tanke ;)
Det ska bli så skönt att komma hem till April :p
kram