onsdag 13 januari 2010

Body Toning

Idag var det dags för första riktiga Body Toningen.

Det startade med lite uppvärmning. Och vet ni, Friskis och Svettis är så himla bra! När vi började värma upp till musiken då saknades jympan. . .

Vi körde lite box, vilket är helt okej, men inte jättekul, eftersom jag upptäcker hur "svag" jag är. Eller dålig, eller nåt. Men jag får väl skylla på min längd ;)

Sen skulle vi göra armhävningar, och vi skulle räkna dem och sedan skriva upp antalet, för att sedan jämföra i slutet av quartern.

Läraren: - Now, we're gonna to do push-ups, and I'm gonna to count them. And, I'm gonna stop counting, when every one of you stop to do the push-ups.
- Yeah it's gonna be me! säger en kille (han syftade på att han kommer vara den som håller på längst, (jag vet inte om jag fick med alla små ord som de sa, men ja, jag citerar på engelska ändå...))

Och så börjar läraren räkna, och det går ganska snabbt, inte ner-ner-upp-upp, utan mer, ner-upp-ner-upp.
Jag ser att några slutar efter bara några stycken
- Fifteen
okej, hälften... kom igen nu Isabelle, tänker jag, som i förväg har satt ett preliminärt mål vid trettio.
Vid 20 tittar jag upp och ser att den killen som sa det där i början redan har slutat och att det bara är några få som fortfarande hänger med. Nu är vi uppe i 27, och det är bara jag och en kille till som hänger i....våra blickar möts, och jag ser att han inte tänker ge sig.
För hur skulle det se ut?? Att en kille lägger sig innan en liten blond tjej?
- Go Sweden, skriker någon
Och jag ger mig inte, "ha ha", tänker jag, "jag orkar några till!"

Vid den 30:de push-upen så lägger han av, och jag slutar en sekund efter.
Då säger läraren; - Keep going, stop when you're tired.
Så jag tänker "jaja, några till orkar jag" . . .
Så, 35 armhävningar. Flest!!
Så där fick vinnarskallen Isabelle cred för Friskis&Svettis-passen. Och det var verkligen en vinst, jag
var superglad efter det.
Så nu gäller det bara att orka 35 om tio veckor också..... :)

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag till biblioteket och skriva ut Engelskan. Hoppas att skrivarna fungerar, och att kören inte är inställd, eller är inställd, beroende på hur lång tid det tar att skriva ut analysen... Men forhoppningsvis går det fort, det borde räcka med att jag går till biblioteket halv åtta.

7 kommentarer:

elka sa...

stackars killar.. ja lider med dom!

Barnungen sa...

haha grym du är schtekarN :D

sara änders sa...

Du är bäst!

annika sa...

Haha härligt isabelle! :)

Anonym sa...

Otroligt bra Pappa är stolt !

Anonym sa...

hej hej!!!!!!<333333

/bullan-Jullan

Unknown sa...

vad är det för lärare du har? trodde du hade barb? äh, du har tre månader på dig att bli starkare! folk som är lättare byggda bygger muskler, folk som är short and stocky like me blir snabbare. PE är mina bästa klasser. och man mår så JÄVLA bra efteråt! seretonin till folket!