tisdag 5 januari 2010

Balletclass

Dansklassen var rolig. Förvånande, och komisk.
Just nu är jag först på väntlistan, så om någon hoppar av, då kommer jag in, så jag fick vara med idag, och ska gå dit på onsdag för att se hur det ser ut då. Men.
Vill jag vara med?

Positivt:
Det var underbart sköna amerikaner i den här klassen. Två tjejer, Sandy och Amanda hade massa frågor och de tyckte det var "awesome" med en svensk i klassen. Kör ni på vänster sida? Do you dial 911? You don't have inches and miles right? and diffrent shoesizes? firar ni Martin Luther King's day? Presidents day? Thanksgiving? What about 4th july?
Mycket skratt
När vi skulle göra ett jazz-steg så skulle man snurra som man gör när man spelar baseball, och där hamnade jag lite efter ;)
Har du aldrig spelat baseball?!? eller Football?! De var så roliga. Så nummer ett, roliga classmates.

Nummer två, det är roligt att dansa.
okej, jag är inte bra, men det är kul. (även fast det är balett, för det är det i den här kursen)

Det är ju kul att lära sig nya saker. Som balett och jazz.

Negativt.
Jag måste köpa balettskor.
haha!
så jag måste åka till Federway och betala för skor, vilket är en ganska onödig utgift eller hur? 20-25 dollar, inte så mycket, men ändå.

Nummer två, det är på måndags- och onsdagseftermiddagar.
4 pm till 5.50 pm. Så det är mycket tid som går åt, två gånger i veckan.
och de andra kvällarna har jag Body Toning och Volleyball vardera 1½ timme. . .
Kommer jag hinna med läxorna? Om jag har så här mycket på kvällarna?
Jag har gjort det förut.
Men då var det på svenska.

Nummer tre, det var lite svårt.

men ändå kul.

Kör 3 credits
Engelska 5 credits
Filosofi 5 credits
Body Toning 1 credit
Volleyball 1 credit
Dans 3 credits

= 18 credits
jag kan faila/ta bort 5-6 credits.

Vad ska jag göra?
Jag får sova på saken.

Belle

Inga kommentarer: