torsdag 10 december 2009

Jag är ingen superhjälte än

det är 12 dagar kvar tills det vänder.
Jag använde Wikipedia såklart, och den 21 december vänder sig vår nordliga del av jorden tillbaka mot solen igen.

Förresten
Idag var det en kund som köpte D-vitaminer och frågade mig:
- Äter du några vitaminer?
- Nej det gör jag inte.
- nehe, hm, det hjälper att äta vitaminer, särskilt D-vitaminer så här års, från oktober till mars.

Men mörkret gör mig inte så mycket.

Vet ni vad, för ett tag sedan, ja bara för några dagar sedan, eller ganska många dagar, så var det fin-höst. Det var blåhimmel nästan varje dag, solen sken och löven var fint orange-gula.
Men sen försvann fin-hösten och grå-hösten kom.
Varför gick det så fort?
Nu är det grå-vinter.
Inte för att jag klagar, nej, det var bara ett konstaterande .

"När blir jag stor?
När får jag min kraft?
När ger de mig min mantel, en sån har jag aldrig haft.
Nu är jag bara lilla Nova,
Jag är ingen superhjälte än.

Och tiden den går,
jag har vuxit långt
en centimeter till under denna sång.
Men jag är ändå lilla Nova, jag är ingen superhjälte än.

Jag är så svag, jag vill bli stor.
Jag vill säga "Uppdrag Utfört", och lyfta kor.
Men jag är bara lilla Nova, jag är ingen superhjälte än."

Dagens sång "Lilla Nova" från Julkalendern
Jag är ingen superhjälte än...

Inga kommentarer: