fredag 25 december 2009

Julotta

Juldagen

På juldagen brukar vi vara hos Morfar&Mormor, vi brukar äta gott, och träffa Moster Sophie, Janne och kusinerna Christopher och Niclas.
Men resevädret är inget vidare. Så vi ändrade planerna. Vi stannade hemma. Mamma ville inte köra, jag ville inte köra, och även om jag skulle vilja skulle inte Mamma låta mig köra :) och Pappa jobbar.
Lite tråkigt, men, En extra dag att gå hemma, att försöka få ordning på handbagage, pengar och pass och annat.

Det är snöoväder här. Men det ser ut att bli uppehåll Lördag natt/söndag morgon. Jag sitter i mitt rum och lyssnar på "Vinter i P1", som "Sommar" men vinter.

Någon som tittade på SVTs Julotta?
Det gjorde jag, eller i alla fall slutet av den. (och inte när den egentligen sändes, utan när den gick i repris i SVT2 kl10) Jag blev lite kär.
i den unge, manliga solisten som sjöng en av mina favoritjulsånger, "Härlig är Jorden". Han var duktig, och söt. Han heter Jacob.

Belle

1 kommentar:

my world, my life sa...

jag kollade oxå på julottan via svtplay och jag måste tyvärr oxå säga att han var väldigt söt. vilka ögon han hade och sjöng riktigt bra :) börjar nerverna komma nu inför resan börjar? det kommer att gå bra, se till att du äter dock och äter. även om det känns jobbigt. ät och sov och ta det lugnt och ha en underbar resa och njut :) hör sen av dig om du har tid och lust. du vet att du kan alltid höra av dig om det är något. Kraaaaaaaaaaaaam! Emma Elisson