onsdag 2 december 2009

Apelsin

Idag fick jag många kramar av tjejerna.

L: Du är min låtsasstorasyster...
så därför får du ta min mobil, för jag har inga fickor idag.



V sitter brevid mig och tar mig i armkrok.

V: Jag gillar att sitta i armkrok Apelsin.
Apelsin/Isabelle: Jag med
och så börjar jag sjunga tre små gummor skulle gå en gång...
V: Tre små gummor? Neej,
(Sjunger med melodin från tre små gummor)

"Två snygga tjejer skulle gå en gång,
till sho-o-opingcentret.
Men alla killar var efter dom,
så de fick gå hem igen."

Sen spelade jag fotboll och biljard. Alltså den där himla fotbollen, jag säger å det....
haha, först en kul grej om fotbollen;

Man har inte skor på sig på gården, vilket innebär att man spelar fotboll i strumpor. haha, jag skrattar när jag tänker på det, för det ser så himla kul ut, när man tänker på det. Jo, i fotboll springer man ju, efter bollen. Det är ju liksom det som sporten går ut på. Och att springa i strumpor går bra, men det är lite svårare att stanna. (Det är liksom inte tillräckligt stor friktion mellan golv och strumpa ;)
Så du springer, sedan sätter du ner fötterna, tar ut armarna och glider en bit, då stannar man. Alltså man tänker inte på hur man glider runt där, man tänker inte på hur man springer och sen, helt plötsligt spänner kroppen och håller balansen med händerna, men det gör man.
Det är så man stannar. och det var så kul när jag insåg det. haha, att alla gjorde likadant, utan att tänka på det. Det såg så kul ut.


Ja, jag vet inte om ni förstår men så var det i alla fall.

och jag hatar att förlora. Men när vi spelade fotboll höll inte jag koll på räkningen, jag vet bara att någon av tjejerna gjorde mål då och då.
Men sedan, när killarna hade spelat ett tag och det var tjejernas tur igen, då förlorade jag.
Jag förlorade mot femton kaxiga mellanstadiekillar. De vägrade att gå ut. Jag försökte lite för länge, jag skulle hämtat en annan ledare direkt. För egentligen insåg jag direkt att det inte skulle funka.
Så dagens lärdom, be om hjälp direkt när du ser att det inte kommer fungera.
Det är rättså klurigt att vara ledare ibland.


Men mest är det kul. Även fast det där tog udden av mig för kvällen. (kan man säga så, nej troligen inte, men jag gör det...)
Hm, jag måste komma på någon annan rolig berättelse att berätta från eftermiddagen så att det inte slutar så dåligt...

V: Apelsiiin, vet du?
Apelsin/Isabelle: Nej vaad?
V: Du är full med C-vitaminer

Nja, det finns inget mer speciellt att tillägga. Bara att det att V, L, H & E blev glada av att träffa mig, och jag blev superglad av att träffa dem. Usch, jag vill inte åka ifrån dem.

1 kommentar:

Lovisa sa...

strump-fotboll! så otroligt roligt! får mig stt tänka på gymnasietiden (konstigt det kändes att skriva det, känns som man är s¨å gammal då :P) vi körde det ibland på idrotten. haha mkt skratt då :)