lördag 12 december 2009

Jag skrattar idag

Med en djup suck lade jag mig ner på två köksstolar.

- Vad är det? frågar Mamma
- åh det är så mycket att tänka på. Jag åker ju snart...!

- Ja men nu är vi här, så tänk inte på det nu...
svarar Julia som "gymnastiserar" sittande på golvet mitt i matrummet.

Jag och Mamma tittar på varandra.

- Du är så klok Julia, säger Mamma

Så jag var där då.
Jag var där i bilen, i mitten, mellan mina syskon i baksätet när vi alla fem åkte till Marieberg.
och vilken rolig tur till Marieberg det blev, alltså jag tror inte jag har skrattat så mycket under en "shopingtur".
Vi var tre borttappade, flamsiga syskon som försökte hitta rätt.

Jonte: - Men borde vi inte gå tillbaka till bilen?
Isabelle: - nej det tycker jag inte, då går vi säkert om dem, Mamma skulle ju hit och köpa godis, så vi sitter kvar här och väntar... Och vi har ingen mobil heller, haha det här är dömt att misslyckas!
Jonte: - Va? varför har du ingen mobil?
Isabelle: - Nej jag blev lite trött på min mobil, varför har inte du någon mobil?
Jonte: - Annars kan vi ju gå ut och ropa... "Paaappaaaa?!??!"

Jonte: - Alltså, det är typ förbjudet att ropa så.
Isabelle: - Ja, så får man ju inte göra.
Julia: - Vaddå är det olagligt?!
Storasyskon: - Neeej...


Annat under turen:
- Tänk om man kunde försörja sig på att göra grattiskort... (Jonte)

Men tillslut tröttnade vi på att sitta där på en bänk så vi begav oss till bilen. Eller ja, till parkeringsplatsen. För bilen var borta.
Isabelle: - ååh nej de har glömt oss!! :)
Julia: - ja, för bilen stod precis här.
Isabelle: - haha, ja visst gjorde den det..?!
Jonte: - Okej, vi delar på oss..
Isabelle: - haha, nej det gör vi inte! Vi håller ihop.
Jonte: - vi kan gå hem!

Vi gick inte hem. Vi hittades av vår Pappa. Tillslut.
Sen fick vi leta efter Mamma.
Men tillsist var vi alla hemma.


Då stressade jag in, bytte om, drog en borste genom håret, puffade till det och satte på mig andra skor. Sen begav jag mig till julkonserten i Korskyrkan. Julkör, piano, pepparkakor och vänner.
(Ni som inte lyssnat till klassiskt Piano, gör det! Det var så himla häftigt!)

3 kommentarer:

Alexandra sa...

hahahah jag läste Gratis ist för grattis först.
"Tänk om man kunde försörja sig på att göra grattiskort... (Jonte)"

Det blev mkt mkt roligare då ;)

ps. Medhåller klassiskt pianospel är härligt. Försökte just hitta en underbar pianoskiva på spotify, men minns inte vad den hette :S Ska fråga hon som tipsa mig ;) *du får nog veta senare* :)

elka sa...

oroa dej efter åt!

elka sa...

lr lämna det framförflutna bakom dej