fredag 18 december 2009

Pingvinresan

"Have yourself a Merry Little Christmas"

sjöng jag högt, och ovackert vid busshållsplatsen igår. Samtidigt som jag åkte "skridskor" på den vita, platta snön. Jag sprang, och stannade och gled. Sprang, stannade, gled, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
(... och bilisterna bara tittade på mig)
Men det var glädje.

Nere på stan träffade jag SaraNils.
Uppdrag: Julklappar.
(... men jag köpte mest saker till mig själv)
Vi körde på metoden: "Bestämma-nästa-affär-innan-vi-lämnar-den-förra" (det var ju så kallt)
Sara: - Vad ska du köpa där då? Vem är det till?
- Äh, det är till mig själv.
- Meeh!

Det blev några julklappar till mig själv.
Stift, bok och tvål. bland annat.

Men! Jag hittade även julklappar till både Pappa och Julia. Så nu är julklapparna klara. Det ska bara slås in i papper och dras runt snören... och rimmas

Det var kallt igår! och halkigt!
Vi gick som små pingviner. haha. Varpå SaraNils utbrister:
- Ja! Nu vet jag, det är därför pingviner går som de gör!

*high-five*
SaraNils, tack för att du står ut med mig!

- - -

Efter några timmar i kylan, och butiksvärmen så gick vi till Alexandra, som bor på stan, fast ändå inte.
Jag tyckte vi skulle ta bussen, men icke. Vi gick.
- uuh jag kommer döö!
Men nej, det gick bra, det var inte så fasligt kallt. Det var fint.

- - -

En rolig kväll hos bästa Alex.
^ Te och glögg
^ GuitarHero,
jag är sämst! haha. Men det är kul
^ Bonde Söker Fru
jag var ju bara tvungen att titta. Stackars, stackars My!
^ Mina två vänner
höstens räddning. "I get high with a little help from my friends" :)

Sen sprang jag och SaraNils till bussen.
Pingvin-löpning, och, vi lyckades att inte ramla.

På bussen läste jag Twilight och lyssnade på musikhjälpen.
En sång, som jag inte lyssnat på i höst; "Du, efter plugget, det Fixar sig alltid, du, Efter Plugget, det löser sig nog. Du, efter plugget, ta En dag i taget. Du, jag brukar ha Tur."

- - -

Jag har börjat knarka Rinexin.
Återigen har förkylningen satt sig på bihålorna.
Dessutom har jag snart druckit en hel SodaStream-flaska med jordgubbsläsk (man ska dricka mycket när man är sjuk, det säger alltid min Pappa, och, om man bara dricker vatten, hur mycket dricker man då? Nej, ingenting, därför dricker jag jordgubbsläsk)
Jag ska göra allt för att tömma bihålorna innan flygresan .

Idag är det fredag, och nu ska jag börja städa.
eller snart i alla fall.

Inga kommentarer: