tisdag 1 december 2009

en plats jag inte visste fanns

För det första, jag höll vad jag lovade :)
Det blev en kväll på friskis, eller ja, en timme (knappt det, eftersom jag var tvungen att gå ifrån sista jobbiga låten för att hinna med en buss)

På väg därifrån (mot bussen) går jag förbi två män,
- Tjena "Ugly Betty", säger en av dem och skrattar.
jag svarar inte, utan går vidare. "Ugly"? tänker jag, vad betyder det? (Ja, man är inte så snabbtänkt efter ett träningspass) efter några sekunder kommer jag på vem de menar, och vad ugly betyder.
"Meeeh!!" tänker jag, men sen så rycker jag på axlarna och tittar upp på den fina julbelysningen över Örebros gator, och de fina husfasaderna.
(Och ja, jag älskar husen i Örebro, de är så vackra!)

"Njut av dina sista dagar i Sverige" sa Emma till mig, när jag pratade med henne över msn igår. Hon är i USA nu. Och det gjorde jag idag.
När jag stod i kassan i Shopen och tittade ut på "trafiken av människor" på soliga Drottninggatan, då blev jag lite glad :) och jag tycker om Örebro. Vi har det fint här.

Och solen lockade fram kunderna. Vi hade fullt upp idag. Massa kunder, massa varor, jag har inte stått sysslolös länge idag inte :)

Innan jobbet köpte jag första julklappen,
men även första "måste-köpa-inför-resan-sak"; En hårspray-flaska :)

Jag fick precis en Spotify-länk till ett album av SaraNils, albumet heter "Disney En Magisk Värld", och just nu spelas "En helt ny värld" med Peter Jöback och Myrra Malmberg. Mysig disneymusik.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Det var väl inte dig de sa ugly betty till?! Isådan fall borde de skaffa nya glasögon/linser ;)