söndag 13 december 2009

Men se då nalkas Lucia

Glad Lucia.

Det har sannerligen varit en glad Luciadag.


Vi, "ungdomsbandet" kallar man oss, (coolt namn va? svar nej. vi gillar det inte alls, men i brist på annat så heter vi så...) sjöng på Julfesten i kyrkan. Det var mycket skratt. Skratt innan, lite skratt under, fast inte under tiden vi sjöng, och efter.
Lovis och jag är så dåliga på att öva låtarna under veckan, så det finns en del misstag att skratta åt. Men det är bara att le och köra på.

Efter gudstjänsten var det såklart kyrkkaffe, sen, ja då var det ringdans kring granen. Jag och Lovis fick i uppdrag att samla ihop alla barn.
Men hon försvann på vägen och dansade inte, men det gjorde jag. På ena sidan hade jag lilla Hanna och på andra sidan lilla Ella, så himla söta.
Då slog det mig. Hm.. det kanske är sista Julfesten för mig i Korskyrkan. Man vet aldrig.

När kyrkan började bli folktom började vi fundera på om vi skulle "dra och käka" för att citera ett visst Får ;) efter ganska länge åkte vi, det tar hur lång tid för oss att komma iväg! "Vem väntar vi på?!?, Nej ingen. Nehej varför drar vi inte då?!?!" Så brukar det låta, och det här upprepas minst tre gånger.

Vi åkte till PizzeriaRio på Norr.
en mysig pizzeria med Jesus på väggen (som Linn beskrev när vi skulle välja matställe..)

Nästa stopp var hos Anna. Men innan det skulle Robin lämna några saker hos Lemo så vi åkte dit. När han lämnar bilen lämnar han kvar nyckeln i bilen.... (det skulle han inte gjort ;)

Lovisa: - Alltså vi måste köra iväg med bilen, Isabelle sätt dig här framme och kör iväg.
Isabelle: - Neej, då kommer han tvinga mig att köra till Anna och sen får jag parkera i stan och... nej.
Lovisa: - jooo fatta vad kul, han ba' "var är bilen?"
Isabelle: -hahah! okej.
Så jag öppnade dörren snabbt, trippade i högklackat (haha! kul uttryck) slet upp förardörren och satte mig bakom ratten.
Jaha.. och nu?
Himla saabar alltså, det är ju något konstigt med backen, men haha, efter lite lirkande med nyckeln och två tjejer som la i var sin växel (ja, fråga mig inte vad jag menar..) så fick vi igång den. och Gasen i botten!
Lovis och jag kan ha väldigt kul ibland. Så mycket skratt.

"Julfika" hos Anna. Julstämning, julmusik, ljus, mörkt utanför, skumtomtar, chokladkaka, glögg, kaffe.
Jag sa inte mycket när vi satt vid bordet. Jag försökte mest suga in tillfället. Njuta så mycket som möjligt.

När jag har en begränsad tid kvar. Då uppskattar jag det lilla. Då känns det inte som vanligt. För jag vet att jag snart inte är här. Det är bra, och dåligt.
Det behövs nog ett avbrott för att uppskatta det man har. Jag har redan börjat uppskatta det.

Jag uppskattar det när jag är här. Hur ska det bli när jag inte är här?
I juldansen var jag där helhjärtat, vid nästan varje liten visa, jag njöt av varje ansiktsuttryck i Ella och Hannas ansikten.

Det var sista söndagsgympan idag.
Avslutningsordet var:
"Ingen hand kan fånga tiden,
fyll det därför med det du tycker är viktigt"
När Mamma sa det i micen fick jag två små tårar i ögat.

Jag börjar få riktig resfeber, som alla andra kallar det.
Jag vill inte åka.
Men.
Samtidigt så vill jag,
jag vill testa min flygförmåga.

och.
förhoppningsvis går min landning lite smidigare än Vegas (i julkalendern)
"jag kan flyga, det är bara landningen som är problemet.."

- - -

Den första låten jag satte på när jag började blogga var "About You Now" med Timo Räisänen. När jag lyssnat på två av hans låtar bytte jag till "Lagomrullator"s Novemberlista (alltså Alexandras lista) och vad finner jag efter att ha lyssnat på en eller två låtar, jo, Timo Räisänens "About You Now".

"Not a day passed me by, not a day passed me by
that I don't think about you

. . .
I know everything changes
All the cities and faces
"

På tal om månadslistor. Jag spelar fortfarande min "Oktober 2009"-lista. Men ja, nya spår tillkommer ju hela tiden. och vissa slängs i soptunnan.

Snart åker "A walk to Remember"-soundtracket.

- - -

Jag tittade på solstorm ikväll.
Fyyy vilken vidrig film.
Jag var nästan illamående.
Uuusch.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Älskvärt inlägg!
Du verkar ha haft väldigt kul iaf.
Skratt och Leenden är det bästa som finns! :)

Timo är bra, vet inte om du har tänkt på det men de två timo-låtarna som finns i listan skiljer sig ganska mkt.

Belle sa...

:) Absolut, det är det bästa!

Nja, det är väl inget jag lagt märke till :P Men jag la märke till hur bra listan föll mig i smaken ;)

SaraJ sa...

fler sånna här inlägg:D:D massa kul att läsa:D

hahahahah fy vad kul det lät med växlarna hurru;P guld att ni kom iväg iaf:D