onsdag 16 december 2009

Tandläkarbesök

Från och med nu ska jag borsta tänderna mer noggrant.

Men jag klarade av tandläkarbesöket. Det har varit värre.
Jag är som ett litet barn när jag ligger där i tandläkarstolen.

Tandhygenist: - Isabelle, jag tror inte du behöver bedövas idag...
Isabelle: - mmh, men... gör det ont?
frågar jag med min ynkligaste röst, och jag ser säkert ännu ynkligare ut.

Jag frågar samma sak till tandläkaren som kommer och ska borra.
Tandläkare: -Nej det kommer bara ila lite..
Isabelle: - Jaha...?
- Ska du börja nu!?!?!
får jag fram oroligt, trots alla sug och papper i munnen.

och så börjar de "borra".
Det är ju lugnt i början, då känns det bara.
Sen börjar det ila.

Då blundar jag och spänner hela käken och ansiktet.
Jag känner mig som ett litet ynkligt barn.


Tandläkare: -Titta var duktig du är, nu är det snart klart.
Isabelle (tänker): - det säger du väl bara...! uuh!
Tandläkare: - Nu får du bestämma, antingen 10 sek till utan bedövning eller så bedövar vi.
Isabelle: - Bara tio sekunder? (eller mer: "baha tie secköndä" och så håller jag upp tio fingrar)
Tandläkare: - Ja, fast jag räknar...
Isabelle: - äh, kör..
och så kniper jag ihop ögonen och försöker lyssna efter musiken, men allt jag hör är surret av borren och gnisslet mot tanden.

Snart kommer JennaBus hit :)

1 kommentar:

annika sa...

Usch. Man kan verkligen känna det där ilandet som gör så ont. fyfy!
Därför man ska borsta tänderna så man slipper det!