tisdag 22 december 2009

Avatar

När jag kommer uppför trappan och tittar in i Julias rum,
vet ni vad jag ser då?
Jo, min blomma!

- Va?! Har hon flyttat in min blomma på sitt rum, innan jag ååkt!?!
Jonte sitter i soffan och börjar le, och kommer och kikar på blomman,
Julia hör mitt utrop och kommer springande uppför trappan.

- Nejmen jag bara testade hur det skulle se ut....
sa hon för att försvara sitt handlande.
:)

Jag tror att jag kommer lyckas att få ner allt i mina resväskor. Dessutom så känns det som om jag har rätt bra koll. Jag tycker jag har tänkt på allt. Vad kan jag ha glömt?
Så, jag får nog med mig allt över Atlanten, frågan är bara...
Får jag med mig allt över halva Amerika i mars?

Två timmar och fyrtioen minuter. Avatar.
Den var bra! och det kändes inte som två timmar och fyrtioen minuter.
- Ännu en ny värld som man vill besöka
sa SaraNils efter filmen.
Na'vi tänkte lite som alverna i Eragon, om energiflödet, och alla tings andar. Jag och SaraNils hade med oss filtar även denna gång. Värtvärtvärt!

Faktum
onsdag, torsdag, fredag, lördag

"I'm gonna make it all the way
gonna make it all the way
I've come too far to go astray
I walked on, I'm still going
I'm gonna make it all the way
gonna make it all the way
I'm not gonna stop until the day
I'm standing on top of the world"

Men nu,
ja, nu ska jag titta på dagens avsnitt av Julkalendern.
Men först, Facebook och Harpan :)

2 kommentarer:

elka sa...

Ja står helt bakom julle's handlande. Hos henne har den iaf större chans att överleva :)

Alexandra sa...

Avatar är sjuktbra! Den gör sig bra i 3D också.
Vet inte hur noga ni kollade på eftertexterna, men det var en person som hade utvecklat hela språket. Högst troligen har den personen hittat på ett helt nytt språk med gramatik och allt, det kan man snacka om awesome!

*awesome är också ett nytt ord som jag tyvärr använder alldeles förofta efter min london vistelse (man bli som man umgås)