torsdag 10 december 2009

be my mirror

Idag tror jag att en av mina läsare är extra nyfiken på vad jag kommer skriva om dagen.
Jag träffade henne på Vasakonditoriet när vi passerade förbi, hon är en sån där person som är suverän på att sprida glädje, och hon är en av de skönaste personerna jag känner.

9.18, shiit
ja jag tror att jag tänkte ordet "shit" när jag tittade på klockan imorse. Maria säger att det är ett svärord, jag tror inte det, men jag tycker inte att det är fint. Men jo, jag tror att jag tänkte det imorse som sagt.
Då hade jag i en timme försökt att få lite mer ordning på mitt rum. (=sorterat in mer noter i pärmar och även slagit hål och satt in gamla Biologiprov, Biologilabbar, Svenska-Uppsattser osv i en pärm)
Varför blir det stökigare när man försöker få ordning?

(En parentes, Mamma säger, när hon kommer in på mitt rum; "Här ser det ut som om någon ska flytta".
Jag vet inte vad hon syftar på. Antingen syftade hon på dagens väska som är uppackad = grejerna är utslängda på golvet, eller den lilla, lilla högen med filten, hårsprayet och ja, ni vet den där pack-högen. Men i varje fall så visade jag stolt upp min garderob där nu pärmar står staplade brevid/på varandra. (Dock inte sorterade i färg... ) Slut på parentesen)

Hm, ja, jag svävar ut en del idag, tycker ni inte det?
9.18, shiiit!!
På med plattången, ner med jobbtröjan i väskan, på med mascaran, platta håret, ner i källaren och plocka ihop träningskläderna, fixa iordning en macka och där var Isabelle klar för att cykla till bussen.
Jag hann, utan att glömma något, hemligheten?
Jag är snabb på att sminka och fixa håret, det tar inte många minuter. jag kan göra det i racerfart ;) jag lovar.


men hon får inget veta.

När vi kom ut från Rosalis var det isande kallt. Vissa dagar är jag så glad att jag jobbar inne. Det räcker med att kika ut på drottninggatan.

SVT sände tv från Nobelfesten idag, och både jag och Jonathan satt ner då och då för att titta, men bara i förbigående, vi satt inte bänkade. Men vid ett tillfälle visas Kronprinsessans olika klänningar genom åren och kostymologen (eller vad hon kallas) kommenterar (ungefär):
- Ja, vi ser att den rubin-ros-astur-vksdf-lakjsuw-färgen är återkommande

Isabelle: jahaaa! den.
Jonathan: Ja, det var ju precis den färgen jag tänkte säga.
Jonathan är den så himla bra på att få mig att skratta. Han är så klockren ibland!


Måste nämna en rolig konversation (msn) mellan mig och SaraNils.

Belle säger: hur mås det??
Saran säger: det fiskmås bra :) hur blåmes själv? (förlåt hahahah)
Belle säger: hahhaa det gråmesas lite men annars så ;) haha
Saran säger:
rackarns

Inga kommentarer: