lördag 19 december 2009

Juleskum

Igår åkte jag till Hovsta, och träffade Maria, Jenna och SaraJ.
Sara och jag tittade på medans Maria gjorde en marsipangris och Jenna gjorde marsipantärningar.
I Lundhagskyrkan så dansade vi kring granen, jag och Jenna vann rimtävlingen.
Personligen tycker jag att vårt rim var helt klockrent...

Om du har tråkigt kan du detta ta fram,
ring en vän och spela tillsamm.
Om det är - 30 grad,
hur många kan du få i rad?
Om du bara får tre,
kan du gå hem och dricka te.
Men lyckas du få fyra,
kan du segern yra.

Jag är inte riktigt säker om den tredje raden var så som jag skrev.. men något liknande.
Förutom att jag var supersupersuper-trött så var det en trevlig fredagskväll.

Idag har jag och Pappa åkt till Elgiganten, eller skjutsat tomten som det kallas.
Jag får en fin liten julklapp av honom :)

Nu börjar alla påpeka att det är riktigt nära.
Men jag klarar det :)
Det är endast tre månader.

Jag är livrädd.
Men förväntansfull.
Eller alltså, jag är inte så rädd. Det känns helt okej faktiskt.
Jag kan mest inte förstå.

Just det! Vi klädde granen idag.
Julia var arbetsledare. Jag var mest irriterad på de himla granljusen.
Grejen är att de liksom går ihop, det är inte ett snöre med två ändar, utan det sitter liksom ihop. Och hur! ska man då sätta upp de på ett smidigt sätt. haha. Det är inte som glittret som man kan linda kring granen varv efter varv. Nej, sladdarna är en enda stor cirkel.
Julia hade is i magen, jag fick mina små utbrott. Men endast verbala, inget gick sönder.
Jag skyller på bihålorna. Det gör mig mattare.
Nu hoppas jag för allt i världen att de är tomma nästa söndag.
Dags för en rinexin. och vätska, vätska, vätska, så kanske en kopp te till Robinson.

Guds tre flickor är helt klockrent.
Gud finns på skoltoaletten när man gråter.
Gud har ett stoort kontrollbehov, och det är omöjligt för henne att inte "lägga sig i".
"Ja, det där gick ju ganska bra, och det enda jag gjorde det var ju det där med telefonen... Ja, och så hamburgarna förstås, men jag tyckte så synd om dem, några små hamburgare kunde de väl ändå få..."

Äntligen är vi alla fem hemma.
Därför har Juleskum-påsen öppnats.
mums.

P.s. Jag tror inte på Växthuseffekten längre.
För här är det kallt. Minus 15 grader. D.s.

Inga kommentarer: