onsdag 9 december 2009

Mitt hjerte alltid vanker

Nu ska ni få höra.

Tisdagen:

^ Två avsnitt av julkalendern innan jag gick upp
^ Frukost
^ Kolakokning
^ Pappersklippande och inrullande av kola
^ Buss
^ Lunchträning
^ Buss
^ Dusch och Lunch
^ Buss
^ Jobb
^ Julmys med Flauto Dolce

Ja, det ni! Jag har hunnit med en del idag.

Kolakokningen gick super. Jag fick ett recept av SaraNils (vi är som riktiga hemmafruar som byter recept med varandra haha!) Kolan är jättelätt att göra, en lightvariant kanske man kan kalla den. Den ska inte koka i en evighet och den innehåller ingen grädde (men nej, den är trots det inte nyttig) så lite av en lightvariant.
Så i min julreceptbok finns numera ett handskrivet recept med överskriften "Saras Chokladkola", vilket är husligt värre.

Hinner jag träna? tänkte jag, men så gjorde jag en liten tidsplan i mitt block och såg att ja, jag skulle hinna. Så jag tog bussen ner på stan och tränade. (För att kompensera kolakokningen på morgonen och det kommande julmyset hos Annika på kvällen)
och jag gillade passet. Det var SaraE som var ledare och ja, det var ett vanligt Medelpass, men det var kul :) Jag ska försöka att gå nästa tisdag också...

På bussen ner läste jag Twilight, på bussen hem lyssnade jag på P3. Det går segt med Twilight, jag vet ju liksom vad som kommer hända, så den är inte superkul att läsa.. Men den ska läsas ut. Hm...nu kom jag och tänka på att jag ska köpa två pocketböcker till resan. Tips?

Vad hände sen? Jo jag jobbade.
Alltså jag gillar mitt jobb! :)
- ... och så får du godkänna
-.. jaha! okej. Hur många gånger per dag får du säga det egentligen? :)
- jaa, det är en bra fråga, vet inte riktigt, men det är ganska många gånger :)

Sedan avslutades dagen hemma hos Annika där Flauto Dolce träffades. Vi hade knytkalas.
"Glöggen kan serveras rykande het tillsammans med russin och mandlar"
Annika: - Det har vi!
"eller rumstepererad till en chokladkaka"
Annika: - Det har vi också!
Så vi hade tänkt helt rätt inför detta glögg-party.

och vet ni? Jag är nog allergisk mot mandlar. Men inte när de har legat i glögg. Men när jag tog en "rå" mandel (en halv!) så blev jag jättekonstig i halsen. Först började det klia, sen blev jag typ hes, ja, jag lät jättekonstigt efter den där mandeln. Men som tur är så reagerar jag inte när den har varit i het glögg.

Så. Vad nu?
Jo, julkorten ska snart skickas.
Imorgon, ja, vad ska jag göra då..? Det blir nog genomgång av en liten del av garderoben och kanske lite packning innan jobbet. Ingen bakning eller träning i alla fall.

Belle

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Ang. Twilight. Boken är inte alls som filmen i slutet :)

Belle sa...

Nej jag har precis märkt det :p (Jag läste på bussen hem från träningen ;) Den var rättså bra nu i slutet :)