måndag 28 december 2009

Reporting from the U.S

"Säg det till alla jag är på väg,
det finns ju så mycket att se"

Första blicken utöver nordvästra USA var vacker.
Snöbeklädda toppar, i tusenfalt.
Jag har aldrig sett så mycket berg. Det var så vackert.

Seattle var exotiskt. Annorlunda.
Lite som att resa tillbaka till 50-tal.
Skyltar och affärer var som tagna ur Grease. Men det är ju första intrycket, från en bil.

Och nu sitter jag i mitt rum, och är överlycklig att jag hittade internet :) Det gjorde min eftermiddag!
Fast det är ingen inne, för alla sover. Men jag når er på det här sättet, och så ska jag maila Mamma och Pappa :)
Klockan är 02.02, svensk tid. 17.02 Auburn-tid. (För 24 timmar sedan lämnade jag Örebro)
Jag har väl sovitsammanlagt max tre timmar på hmm... 40 timmar eller nåt.

Huvudet snurrar, eller rättare sagt hoppar "upp och ner" ibland. Men jag ska vara uppe ett tag till.
Om fyrtio minuter ska vi ut på studieresa. Studien är ; hur man reser med bussen till Auburn Walmart.
Nackdelen är att min engelska inte är den bästa när jag är övertrött. Jag orkar liksom inte tänka, jag bara spottar ut det som kommer. Och en annan sak, jag glömmer att Andrea inte förstår svenska. Jag spottar ut lite svenska ibland också, när jag bara pratar med henne. Hon är från Tyskland, så det kanske är därför att jag tror att hon ska förstå. Hon är inte asiat, och inte amerikan, så varför skulle hon inte förstå svenska? ;)
Tröttheten gör sig påmind, men jag ska försöka att hålla mig till Andrea och de andra när vi åker på studieresan.

Jag är här.
Jag klarade det.
Nu ska jag bara klara av att leva här också. Woaw.

Dags att "skriva" en inköpslista.
Ett täcke! Rummet är kallt, och jag har bara två tunna små filtar :)

6 kommentarer:

elka sa...

Du e framme nu! SWEET! Fy va cool! när ja läste om bergstopparna blev ja avundsjuk igen! så grymt kul att du e där :) haha när du sovit lite få du träna på att inte prata svenska;)sen kommer du börja tänka o drömma på engelska :) ja vill höra mer sen. du får nästan skicka ett mail till mej med:)take care dude:)

Unknown sa...

Skönt att du är framme. Vi hörs senare.
Vi är hemma hos Hilda Nu
Ha det bra Take care
/ Pappa Mamma, Hilda Tomas, Jonte Julia Gabriella,Angelina

annika sa...

Härligt att du kom fram! Ha det underbart där nu :)

Anonym sa...

Vad skönt att du är framme och att allt gått bra! Njut av varje sekund och sköt om dig. /Sophie, Janne, Christoffer och Nichlas

Saranils sa...

Fy vad roligt! Jag slänger iväg ett mail till dig snart ;)

Anna Rynningsjö sa...

Hej!

O vad roligt att resa! blir så avundsjuk på dig :)
Ta hand om dig!
Kram

/Anna