måndag 21 december 2009

Knäck och Rån

Idag fick jag tre fina julkort.
Det värmer. Jag ska fortsätta att skicka julkort.
Det är som en julklapp, som Alex sa.
De sattes upp på min spegel brevid ett julkort som jag fick i fredags.
Alex, Sara, Jenna och Maria
Ni är så gulliga :) Tack!

"I get high with a little help from my friends"

Vilket också var den sista låten som spelades i Musikhjälpen 2009.
5 748 442 kr samlades in.
När låten (som är en Beatles låt) började spelas, skrek jag på Jonathan;
- Jonathan, de spelar Beatles på radio!
han kastade sig nerför trappan och kom till köket för att humma och påpeka att Beatles är de bästa och att de spelas alltför sällan.

Men det var igår, och idag har
Mamma, jag och Julia kokat knäck.
Det är så skönt att de har jullov. Att bara höra de i huset.
DisneyChanel som står på, Jontes gitarr, små konversationer när vi möts.

När vi drack kaffe på eftermiddagen lektes det med mobilerna, vi hittade ett roligt program MusicMate, eller rättare sagt, Julia visade oss det.
Men vi tittade också på tidsskillnaden, mellan Örebro och Seattle, den är inte så rolig. Nio timmar.
När det är natt där är det dag här, och när det är natt här, då är det dag där. Mamma skrev upp lite Skype-tider. Tider då vi kan hålla utkik efter varandra. :)


Efter en mysig kaffe och pepparkake-stund åkte jag och Mamma ner till Friskis.
I hallen på Friskis träffar jag Pappa, och vi kör Skivstångspasset.
Har jag sagt att det är tungt?
Ja, det har jag, men idag var det tungt. Oj, armarna bara skakade, det nästan sved i musklerna.
Trots att jag nästan inte har någon vikt alls på min skivstång, det räcker med att snegla snett framåt och titta på vad Pappa lastar på, men även vad Mamma lastar på. Då är mina blå och röda vikter mesiga.
Men ja, det är tungt ändå :) Men åh så kul :)

Men knäck var inte det enda köksliga vi gjorde idag.
Rånjärnet plockades fram :)
Mamma gräddade, jag rullade och Julia la rånen på galler.
1 timme, 20 rån.

Idag är det årets mörkaste dygn, årets kortaste dag.
Nu vänder det :)
Om precis ett halvår är det Torp.

Inga kommentarer: