torsdag 26 november 2009

Vem längtar inte tillbaka?

Utdrag ur Belle
24 november 2008

"Denna måndag innehöll bussförsening, lite smått seg GeMu-lektion, biologi, kemi osv. .... Våra måndagsluncher brukar vara väldigt trevliga, då är nämligen "natureliten" kvar, vi har nämligen bara Matte E efter lunch och det är inte alla som läser det.

(Tycker ordet "natureliten" är lite kul att använda, förlåt mig alla andra naturare i N3a, ni är naturligtvis lika bra som oss. Love u too!)

Så dagens lunchrast innehöll intressanta samtal, djupa och mindre djupa, ögonbryns gymnastik, (ha ha ha säger jag bara, vi var så vackra..) Men det är det här som gör att jag klarar mig igenom vardagen med ett leende på läpparna (trots att jag börjar känna av stressen mer och mer..) När skola, skratt, plugg, vrede och vänskap blandas kan det inte bli mycket bättre.

Nu är det dags att slå upp böckerna, biologiprovet är om två dagar, där tror jag att jag har en ganska bra insikt. Så lite fokus på matten, provet skrivs om en vecka. Men snön är mysig, har dock hört att det kommer några plusgrader på besök i slutet av veckan."

Jag saknar Natureliten och resten av N3a.
Jag saknar att få göra att-göra-listor.
Jag saknar att komma hem sent på eftermiddagarna.
Jag saknar att behöva sätta mig och plugga några timmar.
Jag saknar att vara ambitiös, sådär sjukligt ambitiös.
Jag saknar matteuppgifterna.
Jag saknar fysiken.

Men oh vad jag älskar att få sova imorgon, sova hur länge jag vill. Sedan, gå upp, och äta furkost i lugn och ro, städa övervåningen samtidigt som jag lyssnar på radio, och sedan, åka hem till SaraNils för att ja, bara vara.

9 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag har också mina dagar när jag saknar skolan sjukligt mkt. Men samtidigt är det skönt att de dagarna är förbi så det kan hända något med livet.
Tänk om vi satt i en skolbänk hela livet.

Jag tycker att det är kul att alla vi i mattegruppen uppsåg oss själva till "natureliten", fast jag tror att det var mattis som började med det egenltigen. :)

Du och ni kommer ha kul hemma hos nils idag, lite tråkigt att jag inte kan. Men det finns fler dagar för oss alla tre innan du åker :)
Vad gör du på fredag? Det funderas på utgång :D

Belle sa...

Ja, du har helt rätt, tänk om man var instängd på Risbergska hela livet!

Ja, vi ses ju på söndag ;) Nästa fredag? Ja, åh vad kul, jag kan då :) kram

Alexandra sa...

Japps det skulle vara jobbigt att vara instängd. Jag minns att när läxhögarna var som värst tänkte jag "Tur att det finns ett slut på allting". Haha kom just o tänka på en kommentar som Berggren sa någongång när vi just kommit på hur mycket det var att göra. Hon sa "Jag vill DÖ! Nej, jag vill plugga".

Hursomhaver Det ska bli kul fast jobbigt på söndag. Och fredag är bara kuligheter.

Jag har just fått reda på att jag är ledig på måndag och troligen tisdag. Om du har tid tycker jag vi ska ta en kaffe tillsammans ;)

Alexandra sa...

Du får ursäkta mina långa kommentarer. Jag har aldirg varit bra på att fatta mig kort :)

Saranils sa...

nej det har du aldrig varit alex ;)

Alexandra sa...

Nej jag vet :)
Jag tror att det är för att jag tror att kommentarer är som en blogg för sig ;)
*ska träna mer på det nästa år, eller senare*

Belle sa...

haha, vad go du är! :)
Angående kaffet, ;P så tar jag gärna en förmiddagskaffe på måndag, innan jag börjar jobba :)

Alexandra sa...

låter kanon! Vi får prata ihop oss om det imorn ;D Kramen

Belle sa...

det gör vi :) kram