söndag 8 november 2009

Someday we'll know

Jag är besviken.
Men så kan det vara ibland.
och nu ska jag inte älta det mer.
Som Sarah DawnFiner sjunger, I'm moving on.

Eller som i Erik Hassles låt,
"If a bird can sing with a broken wing
You'll learn to bend when the wind blows
The leaves may fall, but the trees stay tall
This is a bump in the road
Don't give up, you will make it
Don't give up, you will make it"


Idag när jag jobbade började jag komma på saker jag måste ta med mig över Atlanten.
Kundernas inköp inspirerade min packlista som jag skapade i huvudet.

Tandborste, våtservetter, handdesinfektion, handcreme, läppsyl, alvedon, nässpray, hudlotion. . . . . . .

Just nu är jag otroligt peppad på college-månaderna. Jag tror det kan bli grymt.


En annan sak jag kom och tänka på när jag jobbade idag, var hur jag reagerade när jag såg ett körkort innan den 28 juli.
Jo, ju närmre vi kom slutet av juli, desto bättre blev jag att köra, och desto närmare kom körkortet. Och den längtan jag kände när jag såg andra ta fram körkortet som legitimation, ja det var nog nästan avundsjuka :p
haha, jag bara kom och tänka på det idag.
Men jag klarade av det! Körkortet alltså. Så vad kan stoppa mig?

Inte småsaker i alla fall.

- - -

Efter jobbet åkte jag och Jonte till kyrkan. Vi körde kockduellen.
Jag, Patrick, Daniel och Joel var ett bra team i köket, och resultatet blev "Höstnatt", som vi kallade rätten. (eller hette den "höstmörker" ? jag minns inte haha)
Just det, jag har ju bilder på mobilen, men det får jag ta imorgon.

- - -

"Someday we'll know if love can move a mountain"

Inga kommentarer: