fredag 6 november 2009

Fars Dag

- Pappa, på söndag är det farsdag, vill du ha något då?
- Ja... jag skulle nog vilja att du köpte en bil åt mig.
- *tystnad*
- För igår när bilen var borta, och jag var tvungen att cykla tillbaka till jobbet så kände jag att det vore bra med en bil till. Så det kan jag väl få av dig?
- Oj, det var nog det dyraste du önskat dig. Vad förvånad jag blir.
- Ja, han som alltid har sagt att han önskar sig "snälla barn" (Mamma)

*skratt*

Min Pappa vill ha en bil på söndag, men det var inte jag som ville ställa av caben över vintern ;)


Dagens insikt.
Min största utmaning den här tiden som kommer;
Att uppskatta mitt eget sällskap. Att lära mig att vara själv. Att kunna ta vara på tiden ändå. Att inte behöva hitta på något jämt.

Det här behöver jag jobba på. Jag kommer jobba sjukt mycket på det därborta. och här hemma när jag inte har jobb.

I början av den här tiden av sysslolöshet har jag hittat sysselsättning.
måndag, Aneby
tisdag, Aneby
onsdag, jobb
torsdag, jobb
fredag, jobb
lördag, jobb
söndag, jobb
måndag, jobb

Nu ska jag iväg till gården. träffa RobinA och RobinP och Linn kanske? hoppas :)

Inga kommentarer: