måndag 23 november 2009

Keep breathing

Kanelbullar stod på måndagens schema, och kanelbullar blev det.
Jag och SaraNils är grymma på bakning! Vi skulle klä perfekt i förkläde, huckle och röda små kinder...
eller möjligen stora, vackra klänningar med krims och krams på, sittande framför pianot, eller i salongen med en bok. Men speciellt skulle vi platsa i en upplyst sal där musik spelades och solfjädrar fladdrade.

Jag måste nog snart läsa en JaneAusten-bok . . .

Fast. 50-talet, vore inte det något?

Men nej, vi har det väl ganska bra som det är nu. Istället för (hm vad hade vi på måndagar för ett år sedan..(Inte för att det var 50tal eller så men..)) GeMu, Biologi, Kemi och MatteE, så bakade vi kanelbullar.
Ett avsnitt av Pang i Bygget hann vi också med. MysigMåndagsFörmiddag.

Efter att ha smakat våra goda, nybakade bullar så tog jag en buss mot Konserthuset. Där klev SaraJohansson på och vi åkte hem till mig. Det är en go tjej, och en smart tjej. Så, eftermiddagen, ja, den blev ju helt klart lika trevlig :)

Buss, tredje gången för dagen, nu tillbaka till stan.
En springtur till Friskis (eftersom jag kom till Järntorget fem minuter innan biljetten skulle hämtas ut... Men jag hann, två minuter till godo) Så jag var uppvärmd när Skivstångspasset började.
Alltså det är ett så himla härligt pass. Tungt.
Dock är inte så mycket kondition. Men mycket styrka!
Den här veckan ska jag försöka träna minst en gång till på Friskis, och sedan söndagsgympan...
Så nu precis så bokade jag mig på Torsdagens Stationspass. Annars kör Peter ett Medelpass imorgonkväll. . .

Vet ni vad jag mer ska göra imorgon?
Jag och Julia ska baka Lussebullar.

- Vad mysigt det ska bli att baka lussebullar med dig imorgon!
- äh. Vi kommer ju bara börja bråka; typ när vi ska ha i saffran; "jag vill ha i saffran","nej det ska jag ha", "nej"...
- haha tror du, nej vi kommer inte bråka.
- nej, eller så kommer hela köket bli gult!

Igår när Julia kom hem från Umeå så kom hon direkt upp och gav mig en kram. Idag tror hon att vi kommer bråka i köket :)
Ett ord.
Syskon.

3 kommentarer:

smartisen;P sa...

haha vad vill du ha nu egentligen?:O:P om du skriver att jag är smart:O:P hehehehe:P

Belle sa...

Du är smart Sara :)

sara:p sa...

haha isåfall så lär jag mig av den bästa:P