tisdag 17 november 2009

Life is a laughter

Ge mig en glimt av framtiden, eller ta mig tillbaka till 1800-talet.
Det är min önskan denna kväll.

Så vad har hänt idag?
Jo, för det första så ringde inte min klocka. Den hade bestämt sig för att ta sovmorgon och inte ringa 8.30, som jag hade ställt in den på att göra. Så, vad händer, jo, den ringer inte, jag vaknar inte då, men jag vaknar lite senare. Eller inte lite senare, långt senare. Två timmar senare.
Klockan 10.30 så vaknar jag, och känner på mig att nu har jag sovit läänge. Så jag sätter mig upp i sängen och tittar på klockan och när jag ser att den är halv elva ja, då flyger jag upp ur sängen. Bokstavligt flyger.
Klockan är liksom alldeles för mycket för att man ska få ligga kvar och dra sig.
Så jag flyger upp. Sätter på mobilen. Och går ner i köket.
På spisen står en kastrull med gröt, men det var jag absolut inte sugen på klockan halv elva. så det blev fil till frukost i morse.

(När jag berättade hur sent jag gick upp för Jonathan, då kunde man se "avundsjukan" i hans ögon och höra det i hans svar...haha)

men i alla fall. Det blev en sen frukost idag, och inte hann jag ringa de "viktiga" samtalen jag egentligen borde ringt idag heller. För efter en stund så tog jag bussen ner mot stan, och sedan vidare till Simon.

Tur att det tar en dryg timme att åka buss, för direkt när jag kom, ja då började vi laga mat :) Men idag så misslyckades jag med min uppgift; riset: Jag glömde salta! haha.
Men alla gör väl fel ibland, eller hur?

Simon mobbade mig för mina klackande stövlar, (vilket även John och Mattis gjorde förra året i korridorerna) haha jag förstår inte varför de stör sig på ljudet av klackar? Det är ju ett underbart ljud, I like it :)

En sak till, idag bestämde jag att mörk choklad inte ingår i stoppet. Nejdu. Det är alldeles för gott att äta till kaffet för att man ska kunna stå över. Och när har en och en halv ruta mörk choklad gjort skillnad?
Nej just det, aldrig :)

P.s. Ikväll lyssnar jag på Westlife.
Och jag mår inte dåligt efter sprutan, jag har bara lite ont i muskeln. Men det kan man inte klaga på :) D.s


Åh, idag sattes Carolas Julskivor på. Inte hemma i skivspelaren i vardagsrummet, utan genom Spotify (så det är inte riktigt på riktigt än) Men åh, vilken härlig känslan jag fick då. Ren glädje. Myskänsla. och välbefinnande. Ja, jag blev så himla glad.
Snart får vi lyssna på julmusik, titta på julkalendern, äta pepparkakor, dricka glögg, tända ljus. Snartsnart. Jag längtar till december, men ändå inte. Då tar det liksom slut. Hösten 2009.

Inga kommentarer: