söndag 29 november 2009

turns slowly

Lördag

På eftermiddagen målade vi vardagsrummet.

Jag, Pappa och Mamma

De hade inget att säga till om i valet av radiokanal. Det var solklart att vi skulle lyssna på P3.
Däremot så bestämde de vad jag skulle måla och så.

Ikväll har jag tittat på Eragon.
Hm, ja, vad ska man säga.
Om jag inte hade läst boken, då hade jag inte förstått någonting!
Det var ganska mycket som utelämnades. Men den var bra ändå :)

Imorgon är det första advent.
Ja, det är sant, och i mitt fönster står en adventljusstake, som ännu inte är tänd, men snart, om några timmar, när det är söndag på riktigt, kommer att tändas.

Mmh, jag längtar tills imorgon.
Glögg, daddlar, fikon, ädelost, pepparkakor, lussebullar, ljus.

"You would not believe your eyes,
if ten million fireflies
lit up the world as I fell asleep"

Inga kommentarer: