onsdag 4 november 2009

lät du henne komma närmre?

Jag är trött.
Jag är hemma.
Jag gör inget alls.
Jag känner tråkigheten.

Den där känslan som bara kan dra ner mig, som kan göra så att livet känns helt värdelöst.
Var tog "uppskatta vardagen"-känslan vägen? Den känslan som jag var så tacksam över förra hösten?

Jag vill hitta på någonting, så jag slipper känna mig tråkig.
men ändå vill jag bara stanna hemma, dra täcket över huvudet, så att säga.

Så dålig hårdag måste jag bara säga, efter en titt i spegeln brevid mig.

Alltså den sorgligaste låten som finns är helt klart Melissa Horns låt
"Lät du henne komma närmre"
Nu när jag sjunger med i låten blir jag ännu mer ledsen, den berör (men jag vet inte riktigt varför), jag gråter.

Men vet ni?
Det snöar.
Årets första snö.

Jag jobbade idag. Så jag har gjort något vettigt idag i alla fall.
Nu ska jag iväg till gården :)
Det ska bli kul!

1 kommentar:

annika sa...

Jag håller med om låten, men den är så otroligt fin också så man vill inte sluta lyssna. Men den berör, mycket.