torsdag 19 november 2009

Det är gott att hoppas i stillhet

Idag är det torsdag.
Torsdagen den 19 november.
Vilken vecka? Jo, vecka 47.

Bara lite fakta.
endast för att jag inte har något vettigt att skriva egentligen.

För några dagar sedan var det dags att läsa Klagovisorna enligt min bibelläsningsplan (vilken jag har halkat efter i, så jag läste hela Klagovisorna igår istället. För att ta ikapp.)
Den boken var rätt intressant.
Det blir inte alltid som man vill, det finns en del som jag kan vara "besviken" på. Men det är ytterst, ytterst lite. Men om man är på klagohumör (vilket är lätt att hamna i, eftersom det alltid finns något att klaga på :) ja då ska man läsa Klagovisorna. Då får man se att man kan ha det mycket, mycket värre.
Dessutom var det jättefint skrivet. Mer som en dikt, än en faktatext. (Fast det heter ju visor, så det är väl sånger, så....)

Nu har jag bara några kapitel kvar i Hesekiel och Jeremia att ta igen...

Idag ska jag träna Lunch-Medelpasset på Friskis, sen ikväll ska jag på Hockeymatch. Färjestad - HV71

Inga kommentarer: