onsdag 25 november 2009

Apelsin

Just nu är humöret;
besviket, trött och nej.
Trots att jag har haft en helt underbar dag, träffat goa glada människor och till och med tittat på Grey's.

Så MelissaHorn håller mig sällskap.

Men dagen har ändå varit bra.
När man välkomnas av glada hejrop och kramar av tioåriga-tjejer, ja då blir man inte annat än glad.

- Heej Apelsiin!
Ja, jag kallas Apelsin av vissa av dem, haha, fråga mig inte varför, de är lite konstiga ibland.

- Jag önskar att du var min storasyster!
- Jag med!
- Ger du alltid fina julklappar till Julia??
- ha, hm.. nja jag vet inte riktigt, kanske det :)

Så vi spelade bubblan, biljard, bubblan igen, schack och ja, lite allt möjligt.
De var lite skrikiga idag, men helt underbara ändå.


Melissa Horns "Sen en tid tillbaka"

"Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns

. . .
Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
och samlat damm på min gitarr.
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort"


Ibland kan man få "deppa" till MelissaHorn
men på något sätt har jag en förmåga att glömma bort allt som är bra med mig.
annars kan man sätta på Ulriks "Vanlig dag"
men jag lyssnar på Melissa Horn ett tag till tror jag :)

Just nu funderar jag på om jag ska publicera det här. För ni kommer ju tro att jag är jätteledsen. Men det är jag inte. Det är bara den vanliga; det-är-egentligen-för-sent-för-att-blogga-och-därför-blir-det-lite-mer-negativt-än-det-egentligen-är.
Så nej, jag är inte så depp som det verkar.

Snart är det december.

Inga kommentarer: