tisdag 10 november 2009

Keep your faith

Ojoj, vilken dag.
Sannerligen en uträtta-ärenden-dag.

Först åkte jag upp på stan med elvan och gick till banken, där aktiverade jag mina två VISA-kort. Sen hamnade jag på biblioteket där jag hittade en dator, kollade mailen för att se om Sue hade svarat på mitt mail (det har hon ännu inte gjort) efter mail-checken och bloggandet blev det inte en kaffe och bok, utan jag satte mig i en soffa och satte på radion i mobilen och väntade på att minuterna skulle ticka.

När jag tyckte att klockan hade blivit tillräckligt mycket så gick jag ner mot Frizzan.
Småprat hos min frisör Anette om USA-resa, svininfluensavaccinering och Jul-längtan.

Nyklippt gick jag snabbt från ena sidan stan till andra. Jag var då ganska stressad, för, ju längre jag väntade, dessto mindre platser på planet till Seattle, eller?
- Hm... det är mycket bokat den 27 december... Du kan inte tänka dig att åka den 26 eller den 28?
- jaha... nej helst inte... (men något borde ni ju hitta, tänkte jag för mig själv, det spelar ingen roll hur dyrt det är, bara jag kommer iväg den 27 december.)

Men sen så fixade det sig.
Stockholm Arlanda - Frankfurt
Frankfurt - Seattle

och hemresan går direkt från Chicago till Arlanda (inga byten)
Jag längtar redan tills jag sitter på planet hem och kan känna känslan; "Snart är jag hemma i Sverige :) snartsnartsnart"

Fast sen när jag skulle betala resan så krånglade det nya VISA-kortet (men det gick bra att betala hos frissan..?) Så på vägen till banken från resebyrån så tänkte jag;
"Oj.. det kanske inte är meningen att jag åker..."

In på banken igen, fixa kortet, tillbaka till Järntorget och vips så var resan betald och jag har mindre pengar på kontot.

När jag gick där på järntorget med "biljetten" i väskan så började jag helt plötsligt att le.
Jag log stort.
Nu kan jag inte ångra mig. Nu åker jag.
och jag tänker börja oroa mig över resan när jag kommer fram till skolan.

Sedan gick jag iväg till en fotobutik där jag tog kort till min visum-ansökan.

Jag slår vad att alla som jag har träffat idag, den första banktjänstekvinnan, kvinnorna på resebyrån och den andra banktjänstekvinnan tänkte: "oj, ska den där lilla tjejen till USA. Helt själv. Oj, hur ska det gå..." när jag kom in i min blåa smurfmössa och det senare kom fram att jag ska till USA och plugga på college, helt själv.

- - -

Det är tyst.
därför undrar jag

- - -

"Season changing with the weather
Keep your faith it's getting better

So rewind, rewind
back to the summertime

Won't somebody
take me back to summertime"

Måns Zelmerlöw

- - -

Nyss:

- Isabelle, har du tid att titta på Hannah Montana??
- Jaa det har jag

Nu ska jag och Julia titta på Hannah Montana.

2 kommentarer:

elka sa...

Haha helt rätt oroa dej i efter hand! Då kan du njuta medan de händer o inte tänka på oron!

Belle sa...

:)