lördag 14 november 2009

I'd sing my way

Jag träffade Malin vid busshållsplatsen på väg hem från jobbet. När jag såg henne komma emot mig, på det där skojsiga sätt som bara Malin kan, blev jag superglad :)

Om man skulle ta bort det jobbiga med skolan, då skulle jag vilja ha tillbaka det.
men eftersom det inte går så är det ganska fint just nu. Eller ganska. det är fint just nu.

Bara det att jag kan njuta av det lilla dagsljus som finns numera, att jag slipper gå in i en byggnad när det är mörkt och sen lämna senare samma dag när ljuset har försvunnit.
På jobbet kom SaraJ förbi igen :)
när vi pratade insåg jag det här. Min förmån som arbetslös/tim-inhoppare/höstnjutare?

Efter en snabb mellanlandning hemma så åkte jag vidare till Simon, där jag och några till tittade på film. Jag minns inte vad den hette, men, den handlade om advokater, soldater, och osyldig/skyldig man. Ganska bra film, och nu kom jag och tänka på hur cool den kvinnliga huvudpersonen egentligen var.
okej, det där var jättekonstigt skrivet, men, det är sent, jag får skylla på det.

Dagen avslutades med en kopp te vid köksbordet tillsammans med Pappa och Jonathan, vi pratade politik, kärnkraftverk och musik.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

oj, va de vakna när du kom hem:P det lär väl ha blivit ganska sent när film nr 2 va slut? (eller hoppade du den?)

Belle sa...

Ja, de var vakna :) det blev inte så farligt sent. Klockan var kanske 12 när vi åkte därifrån :)