måndag 30 november 2009

Afrika och så

Jag och Alexandra fikade på Wayne's i förmiddags.
Det var en mycket trevlig stund.
Bland annat så utbytte vi afrika-upplevelser. Hon har liksom jag spenderat några veckor i ett afrikanskt land, mestadels som turist och iakttagare, men ändå, inte endast sola-på-vita-stränder-och-bada-i-indiska-oceanen-turist.
Det var många intryck och faktum som jag stängde ute när jag var där nere. Och även efter resan, när jag kom hem. Jag lät det inte riktigt skjunka in och påverka mig. Men det är nog så det är, att vara en bortskämd svensk menar jag.
För det är trots allt det jag är.

Men tillbaka till cafét på Krämaren.
Vet ni vad vi såg? När vi tittade ut över Våghustorget?
Ja, förutom regn, paraplyer och stenplattor så såg vi en man som cyklade och han hade en lila overall! Ja, haha, så himla snyggt.
En bra förmiddag, på ett av Örebros caféer, tillsammans med en av mina vänner.

Sedan begav jag mig till Shopen.
Tog betalt av kunder och kontrollerade utgångsdatumet för typ, ja, massa varor.

När jag kom hem hittade jag burken med nybakade (för dagen i alla fall, alltså inte rykande varma) pepparkakor i skafferiet.

Nu ska jag ta reda på tiderna för julkalendern.
TV-Julkalender som i år heter "Superhjältejul", (som förövrigt är SVTs 50:e julkalendern :) sänds imorgon 7.15 och 18.45
och jag tror faktiskt att "Superhjältejul" kan bli bra.


Radio-Julkalendern sänds 06.50 (lite tidigt tycker jag, så den kommer jag lyssna på över internet)

Imorgon ringer klockan 07.00, så då har jag en kvart på mig att ta mig från sängen till soffan och öppna ögonen, så att säga. Fast å andra sidan så skulle klockradion kunna starta 06.50, och sen får jag se hur mycket jag hör av radiokalenders första del. . .

Belle

1 kommentar:

Alexandra sa...

Det var en härlig fika. :)
"vi som har varit i afrika" Hehe.

Har du kollat in julkalendern nu?
Tkr du den är bra?

Jag tkr nog som jag tyckte förra året.
"tv kalendern är bra, men radiokalendern är mkt bättre" :D