måndag 9 november 2009

Knäckebröd

Lillebror och Storasyster:

Klockan är kvart i åtta (på kvällen), jag sitter skönt i soffan med en tekopp i famnen och en rostad macka på talriken på soffbordet. Framför mig visas Simpson, någon konstig tecknad humorserie med gula gubbar (som jag, under våren/sommaren/hösten, gett en chans och upptäckt att det är ganska bra :)

- Jonathan, kan du förstå, här sitter jag, en måndagskväll, klockan kvart i åtta och tittar på Simpson! Jag menar, det skulle jag ju verkligen inte gjort för ett år sedan...
- Ja, tycker du inte det är skönt eller?
- Joo, det gör jag såklart!
- Jaha..?. okej.. jag som trodde att du var en sån där som tyckte att det var jobbigt att göra sånt här onödigt..?
- haha, nej, nu tycker jag bara att det är skönt..! men.. borde inte du plugga?

- - -

Idag har jag forskat om flygbiljetter, mailat USA, stressat upp mig över flygbiljetter, jobbat (Sara kom på besök :), tittat på Simpson, förmidagsfikat med Mamma;

Klockan är tjugo över nio (nu handlar det om min morgon, jag vänder på ordningen idag... :) Mamma kommer precis hem från jobbet, jag är uppe på mitt rum och bloggar :p och Mamma skriker upp mot mitt rum:
Mamma; - Isabelle vill du ha kaffe?
Isabelle: (tittar på klockan och bestämmer mig för att ta nästa buss och inte den som går inom tio minuter) - Ja tack, skriker jag tillbaka.
((Alltså inte skriker, så att det låter argt, utan pratar högt kan man väl säga.....))

Jag går ner till köket.

Mamma: - och inget gott får man ta till kaffet heller.....
Isabelle: - ne...
Mamma: - vill du ha en macka kanske?
Isabelle: - Nja, inte en mjuk, men jag tar nog ett knäckebröd
Mamma: - Ja, jag med! Med keso på
Isabelle: - Ja! och en tomatskiva..
Mamma: - Ja.. och i frysen finns goda bullar och...
Isabelle: - och morotskaka...
Mamma: - och kakor.........

knäckebröd, keso och tomat
men så är det ju bara måndag, även om jag inte behöver plugga utan istället kan titta på Simpson på kvällen.

4 kommentarer:

elka sa...

Ja tycker att erat godis o söt förbud e så bra! De e så roligt attt läsa om de iaf när man lider av den stora-graden-skadeglädje som ja gör ;)

tuggummitjejen sa...

haha du är inte så snäll mot din bror:P han måste ständigt plugga va?:P hehe:P

Belle sa...

Jag är snäll:) Tjatar gör jag ibland, men han lyder sällan ;)

saraj sa...

haha om du är hälften så hård mot honom som du är mot mig med tuggummit så tycker jag nästan synd om honom:P hehe nerrå:P