lördag 28 november 2009

Titta uppåt

Fredag.

Vet ni,
Ibland måste man titta uppåt för att se att himlen är blå.

Allt går lite segare nu när man mest är ledig. Så jag hade nästan glömt hur ont i benhinnor och vader man kan få av ett par stövlar när man stress-går till bussen. Men, det går över fort, så det är inte så mycket att klaga på.

Jag gillar att åka buss. Det tar ett tag, (och kostar nu när man inte är gymnasieelev längre..!) så jag undrar hur många timmar jag spenderat på linje 11... Ganska många.

På eftermiddagen skulle jag hem till SaraNils, och eftersom hon fyllde år igår så var uppgiften på stan; "Hitta present". Så sagt och gjort, present hittades. Efter några vändor fram och tillbaka mellan hyllorna fyllda med koppar, fina glas, tillbringare och andra saker (som går sönder om man har ner de på golvet...) Efter ett tag kom RobinFåret och hjälpte mig att välja, det gick betydligt fortare då. Jag har ju så svårt att bestämma mig... haha!

Hemma hos Sara blev jag bjuden på te. Mmmysigt :)

Jag åkte med Sara in till stan när hon skulle till Pingst, och sen så skulle jag försöka leta reda på Immanuelskyrkan. Eller leta reda på, det är väl lite fel ordval, eftersom jag visste var kyrkan låg. Frågan var bara; Vilken är den snabbaste vägen att ta sig dit? Jag går mot KarlJohansSkolan tänkte jag och började gå. (Undrar hur långt jag gick idag, jag måste titta på mobilen; 7803 steg = 5,6 km)
Grejen var, jag hade lite tid, det var mörkt (eller det hade inget med saken att göra), och... ja, jag hade inte riktigt koll på vilken väg som var snabbast.
Men. Jag hittade fram och lyssnade till fyrorna som sjöng Luciasånger.

Sen till nästa spelning, och nästa idol. Jonte.
Mycket bra.
Dessutom så träffade jag många trevliga personer på ADgården.

På vägen till stan läste jag högt ur Bibeln för SaraNils. (Oj, vad kristet tänker du, javisst vettu, men för att skylla på något (som man alltid vill, för man kan ju inte var fööör Religiöös!!) Så var det för att hon skulle ha hand om pratet, och det handlade om Ps139. Min favorit Psalm)

"Herre, du rannsakar mig och känner mig.
Om jag står eller sitter vet du det,
fast du är långt borta vet du vad jag tänker.
.....
Du omger mig på alla sidor,
jag är helt i din hand.
Den kunskapen är för djup för mig,
den övergår mitt förstånd.

Vart skulle jag komma undan din närhet?"

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Buss hit och buss dit. Jag har fortfarande inte testat dem "nya" bussarna. Jag tror du som är van bussåkare får hjälpa mig att introduera oss för varandra någon dag :)

Belle sa...

har du inte åkt de lila bussarna?! Illa Alex, en Örebroare måste åka de nya lila bussarna ;P

Alexandra sa...

Visst är det en katastrof. :O Jag borde ju åkt med dem för längesen.
Problemet är att jag vet inte VART jag ska åka. Och att åka buss för att åka dem tycker jag låter dumt.

Saranils sa...

hade du sönder något? ;)
Det vart ett riktigt bra val tycker jag! :D

Belle sa...

Näe :) jag hade inte sönder något, som tur var :p