torsdag 26 november 2009

I'm just a little bit caught in the middle

Ikväll tittade jag på en dokumentär om Libanon,
programmet hette "Världens konflikter"
och tog upp bakgrunden till konflikterna i Libanon.

Så, i början av programmet visades svartvita filmklipp
varpå Pappa säger;
- Det där ni ser nu är svartvit film, det var det som fanns innan färgtvn.

(Jag har ingen aning om man kan säga "varpå" i det där sammanhanget, men det ordet bara kom, och sen får det vara där, även fast det egentligen inte ska vara där. Ja, jag säger å det, tjugo i tolv en torsdag. Det märks, visst?)

Jaha. säger du. Och det gör jag med.
Det var rättså kul när vi satt därnere.
Men här på datorskärmen var det rättså torrt.

Om 4 veckor är det Julafton.

Det är inte mycket som jag förstår.

Just det, jag kan ju berätta om hur träningspasset gick (för den som vill läsa)
Jo, jag blev mycket imponerad av mig själv, eftersom jag klarade av alla smala armhävningar vid brädstationen, utan att tänka; "nej, nu orkar jag inte mer" eller "Jag vilar en upprepning bara, sen kör jag" eller "åh, är låten inte snart slut"
Nej jag tänkte ingen sån tanke under tiden vi körde, utan helt plötsligt var låten bara slut, och jag hade orkat göra smala armhävningar hela tiden :)
Men däremot så tog jag bara 4 kg vid bicepscurls. För det kändes inte som om jag skulle orkat alla upprepningarna med 5 kg.
Så tummen upp till triceps och tummen ner till biceps.

Sådär, nu är det slutbloggat.

Belle

Inga kommentarer: