tisdag 10 november 2009

En kaka kan vara väldigt liten

Vet ni hur liten en kaka kan vara?
I fredags så kom Mamma hem och hon gjorde kaffe till henne och mig.
Diskussionen i köket handlade om hur små Julias kakor var, och att det var fredag, och att vi skulle ju få fika på helgen, eller jag minns inte riktigt vad vi sa...
Hon var nära på att få mig att ta en liten kaka, men så tänkte jag;
Nej. Det kan jag ju inte göra, då måste jag ju skriva det på bloggen och då kommer ni tycka att jag är jättedålig... Så jag hoppade.


nu har jag varit på banken och aktiverat mina VISA-kort. Men jag måste nog dit igen, för jag förstod inte riktigt, och hon som hjälpte mig var inte insatt heller. Så jag måste kolla det där med internet, affärer, uttag och allt. Blä.
Det där med pengar och kort och betalningar, det gillar jag inte.

Nu står jag på biblioteket och väntar på att klockan ska bli tid att gå till frisören.
jag kanske ska köpa en kaffe och läsa lite bok medans jag väntar.

Jag har också varit inne på mitt jobb här på stan och fixat till min tjänstgöringslista, som innehöll lite fel, och vet ni, det lönar sig att gå dit. För jag fick mer jobb nästa måndagskväll. Då är det inventeringsdags :)

Inga kommentarer: