torsdag 5 november 2009

Ätarbloggen del 1

5 dagar in i november.
Vad har inmundats?

Nej, bli inte rädd, jag ska inte berätta allt jag ätit.

Söndag, första dagen på det lite nyttigare livet.
Livet som inte heter, fika-varje-dag.
*tänker bakåt i tiden* Ja, just det, då var det ju det där med kakan som skulle ätas upp.
Så, en liten, liten bit chokladkaka.

Samtidigt som samtalet om kakan (som jag har skrivit om tidigare) så pratar jag och Mamma om reglerna, och då frågar Julia om vilka regler vi har, varpå Mamma svarar;
- Det säger vi inte, för då kommer ni bara hacka på oss... Så det är bara vi som vet.
(jag tror att jag ska hålla det hemligt för er läsare också, annars så... ja, då kommer ni tycka att jag är dålig. För som sagt, jag är min egen domare)

Måndag,
*vänder blad i kalendern och kikar på datumet, och kommer på att jag var i Aneby i måndags*
En kille på bibelskolan hade med sig 6 godislådar som hans Pappa hade skickat med, eftersom de genomförde en konsumentundersökning.
= Maaaasssaa Godis!
Men, hör och häpna, inget godis hamnade i min mun.
Detta var starkt, jag var stolt.
Däremot åkte vi in till Aneby och åt pizza på en av alla pizzerior som fanns i den lilla byn.
(Men det var lätt värt! Vi hade superkul. Jag, Maria och Susanna testade bilens bromssträcka på vägen dit. haha! och vi hade en väldigt rolig stund på pizzerian (då var Jenna med också))

Tisdag,
Det serverades digestivekex till förmiddagsfikat på Bibelskolan.
Jag höll mig till knäckebrödet :)
Resan hem?? Jag tittade inte ens åt godiset i Pressbyrån på Falköpings Central. Nötter och torkad ananas och papaya var mitt resgodis.

Onsdag,
Lite svårare dag. Efter jobbet, när jag var hemma och lagat mat var frysen med kakor väldigt nära. Men jag höll mig borta.
En chokladpralin till kvällsteet. oj... Men den låg kvar ensam, och jag fick godkänt av Mamma.
Vi har som sagt regler angående avvikelser. Detta var ett sådant tillfälle.

Torsdag,
För det första; jag gjorde en god kycklingsås till pastan. Det blir bättre och bättre resultat, övning ger färdighet.
Kaffe på maten.
mm vad gott det vore med en kaka till kaffet.
Men nej. tänkte jag.
Fast oj. Där la jag ner en sockerbit i kaffet istället.
haha.
Kaffet var inte tillräckligt gott för att dricka slätt. Eller så var jag för sötsugen.

- - -

Anledningen är som sagt att få ner sötsuget.
Men, också, för att vågen visar nästan 2 (!) kilo mer än vad den gjorde i våras...
Men om jag inte skulle sagt det, skulle du nog inte märkt det :)
Ikväll ska jag och Alex träna.

Inga kommentarer: